Az informatikai hiba pénteken akkora összeomlást okozott, hogy világszerte repterek bénultak meg, a vasúti szolgáltatás akadozni kezdett, de több cég és a tévéadások is leálltak.
Péntek reggel arra ébredt a világ, hogy egyetlen informatikai hiba miatt egy csapásra felborult a globális mindennapok rendje. A CrowdStrike amerikai kiberbiztonsági cég szoftverfrissítésével összefüggő globális informatikai hiba közel 8,5 millió Microsoft-eszközt érintett – szemlézte a Microsoft amerikai technológiai óriásvállalat közleményét az MTI.
A CrowdStrike segített egy skálázható megoldás kidolgozásában, amely a Microsoft Azure infrastruktúráját segíti a javítás felgyorsításában – közölte a Microsoft, hozzátéve, hogy a technológiai óriás az Amazon Web Services-szel és a Google Cloud Platformmal is együttműködött a „leghatékonyabb megoldások" kidolgozásában.“
A CrowdStrike péntek reggel arról küldött figyelmeztetést ügyfeleinek, hogy a széles körben használt, elbaltázott Falcon Sensor szoftver okozta a Microsoft Windows összeomlását és a számítástechnikai zsargonban „kék halálnak“ nevezett meghibásodást.
A meghibásodás a Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat érintette. Az amerikai technológiai óriásvállalat a honlapján azt írta, hogy befejezte a hibaelhárítási műveleteket, és valamennyi, korábban érintett Microsoft 365 alkalmazás és szolgáltatás helyreállt.
Az informatikai hiba globális problémát okozott, a légi közlekedés és számos iparág is érintett volt, a bankoktól a médiavállalatokig. A Telex emlékeztetett: a Microsoft nem tartja magát felelősnek a hibáért, azt azonban hozzátették, hogy az informatikai hiba a világ összes Windows-gépének kevesebb mint 1 százalékát, közel 8,5 millió Microsoft-eszközt érintett.