2024.7.11 16:06
Olvasási idő 1:54

Így spórol a magyar fiatal az utazáson – Praktikák, amelyekkel olcsóbb lehet a repjegyvásárlás

UTAZÁS NYARALÁS REPÜLŐJEGY UTAZÁS

Mi, magyarok keressük a legkedvezőbb repjegyeket és úticélokat ár/érték arányban, néhány hasznos praktikával pedig még olcsóbban jöhetünk ki az általában nem kis pénzt igénylő nyaralásból.

Az infláció a fiatalok többségének átírta az utazási terveit, de azért leleményességből, okos trükkökből nincs hiány. A legtöbben félretettek pénzt, sokan eleve csak pénztárca-barát helyeket keresnek, de vannak olyanok is, akik különböző luxuscikkekről mondanak le azért, hogy utazhassanak – mutatják a Kiwi.com friss, reprezentatív felmérésnek eredményei. A felmérésben részt vevő országok közül mi, magyarok keressük szálláshelyek kapcsán a legjobb ár/érték arányt.

Olcsó repjegy, kistáska, a magyarok megtanultak pénztárcakímélő módon úti célt választani. Forrás GETTY IMAGES

Azok a fiatalok, akik terveznek utazni vagy már utaztak is idén, leginkább (43%) egy európai úti célt keresnek fel. 38% 2-3 Európán belüli utat tervez, míg nagyjából minden 25. ennél is többször átszeli az országhatárt idén, de nem hagyja el az európai kontinenst. Összességében a felmérésbe bevont korosztály, azaz a 18 és 37 év köztiek 15%-a választ idén Európán túli desztinációt. Generációs bontásban némiképp a Z generáció felnőttjei felé billen ki a mérleg nyelve, ők az Y generációnál nagyobb arányban választanak Európán túli célállomást, célállomásokat idén.

Kiemelt tartalom
Legénybúcsúk, posztolási kényszer, kötelező látnivalók – Hogyan utazhatunk etikusan úgy, hogy ne legyünk idegesítő turisták? Legénybúcsúk, posztolási kényszer, kötelező látnivalók – Hogyan utazhatunk etikusan úgy, hogy ne legyünk idegesítő turisták? 2 nappal ezelőtt

Az infláció inkább hatással volt a férfiakra, mint a nőkre, ha utazásról van szó. Összességében a felmérésben részt vevők 78%-ának átírta a terveit az árak emelkedése. 40% alaposabban megtervezte az idei utazását, utazásait, előre félre tett pénzt és előre foglalt. 31% csak a pénztárca-barát lehetőségeket kereste a repülőjegy és a szállás kapcsán. 7% pedig az utazást választotta a luxuskiadás helyett, amiről az Y-ok könnyebben lemondanak, mint a Z generáció felnőtt tagjai.

Az inflációval szorosan összefügg az, hogy 10-ből 4 fiatal felnőtt általában a legolcsóbb jegyeket keresi és a jegy ára alapján választja ki az úti célt. Szálláshelyek kapcsán is tudatos a többség: 56% vallja, hogy a legjobb ár/érték arányt keresi. Ez utóbbi egyébként a felmérésbe bevont országok (cseh, szlovák, lengyel, román és spanyol) közül ránk a legjellemzőbb.

Forrás GETTY IMAGES

Ezeket a praktikákat vetjük be a kedvezőbb árú repülőjegyért

A Kiwi.com, amely segít megtalálni a legolcsóbb járatokat akár a hagyományos és a fapados légitársaságok kombinációjával, kíváncsi volt arra, hogy azok a fiatalok, akik utaznak idén, milyen trükköket vetnek be leginkább, hogy kedvező árú járatokra foglalhassanak. A felmérésükből kiderült, hogy szinte mindenki alkalmaz valamilyen praktikát. Íme a legnépszerűbbek:

  • árösszehasonlító oldalakat, appokat használ – 44%
  • jó előre foglal – 36%
  • bizonyos napokon/napokra foglal, amikor a jegyek olcsóbbak – 31%
  • rugalmas az utazás időpontjával kapcsolatban – 30%
  • megtanult kevés poggyászt pakolni, csak egy kis hátizsákkal utazik – 26%
  • rugalmas az úti cél tekintetében – 22%
  • korai/kései indulást/érkezést választ – 15%

Pusztán 2% mondta azt, hogy semmilyen stratégiát nem használ, mert számára a kényelem mindennél fontosabb, és ezért nem keres pénztárcabarát megoldásokat. „A közkeletű vélekedés az, hogy vannak olyan napok, amikor kedvezőbb áron lehet repülőjegyet vásárolni, például kedden vagy szerdán reggel, de ezt semmilyen bizonyíték vagy adat nem támasztja alá. A repülőjegyárak nagyon dinamikusak, és számos tényező befolyásolja őket, például a szezonalitás, a járat hossza, a célállomás és az indulási hely is. Másrészről viszont az a nap, amikor utazni szeretnénk, tényleg számít. A pénteki és vasárnapi csúcsnapokon kívül, amikor a legnagyobb az utazási kereslet, a jegyek általában olcsóbbak” – mondja Stanislav Komanec, a Kiwi.com technológiai igazgatója.