A híres divatmárkák adventi kalendáriumai folyamatos táptalajt szolgáltatnak az elégedetlenkedő kommentelőknek. A Chanel tavalyi botránya után 2022-ben a Dior az újabb áldozat.
Nagyon úgy néz ki, hogy minden évre jut egy adventi kalendáriumos botrány. Tavaly a Chanel szaladt bele egy visszás helyzetbe, ők közel 1000 dollárért árultak matricákat és mini rúzsokat, majd sikerült még egy fokkal kellemetlenebbé tenni a helyzetet: egy TikTok tartalomkészítőt, név szerint Elise Harmont azért tiltottak le az influenszer állítása szerint, mert egy videóban kritizálta az ajándékcsomagot.
Okos ember a saját hibájából tanul, a bölcs másokéból
A Dior pedig egyikből sem. A Chanel 2021-es kalendáriuma után ezúttal az olasz luxusmárka döntött úgy, hogy kiad egy elképesztően túlárazott adventi naptárt. A történelem pedig ismétli önmagát, az internet agilis kommentszekciói rögtön rávetették magukat a termékre.
A kalendárium vizuális szempontból körökkel veri a Chanel tavalyi megjelenését, a 3500 dolláros csomag a márka párizsi üzletét ábrázolja, ebben rejtették el kis fiókokban az ajándékokat. A külcsín viszont nem minden, a naptár tartalma elég szegényes: mini parfümökből, szappanokból, gyertyákból áll össze a csomag, amit Jackie Aina TikTok videóin keresztül meg is szemlélhetünk.
@jackieaina Replying to @boymommae Day 16 Dior advent calendar #dioradventcalendar#adventcalendarreview#adventcalendars♬ B.O.T.A. (Baddest Of Them All) - Eliza Rose & Interplanetary Criminal
A válogatás nem igazán nyerte el a kommentelők tetszését, volt, aki úgy fogalmazott, hogy még soha életében nem várt ennyire semmit, hogy a végén ekkorát csalódjon, egy másik hozzászóló pedig azzal gyanúsította meg a céget, hogy gyakorlatilag ingyenes termékmintákból állította össze az 1,3 millió forint értékű pakkot.
A Dior naptára Jackie szerint is átverés, a márka viszont nem árul zsákbamacskát, a csomag pontos tartalmát részletesen feltüntették oldalukon.