Magyar Péter felbukkanása, valamint a közelgő önkormányzati és EP-választások beindították a megafonos költéseket. Összesen 206 posztot toltak meg ebből a pénzből.
A kormánypropaganda üzeneteit közvetítő közösségimédia-csatornák hálózata, a Megafon a Meta Ad Library adatai szerint 30 nap alatt – március 10. és április 8. között – összesen 143 645 512 forintot füstölt el facebookos hirdetésekre.
Mint tudjuk, ezekben a hirdetésekben nagyrészt Magyar Pétert ekéző tartalmak szerepelnek, de a közelgő önkormányzati és EP-választások kapcsán a hazai ellenzékről és „Brüsszelről“ is hasonló hangvételű posztok születtek.
A Telex cikke szerint az összesen 206 szponzorált tartalomra felhasznált összeg közel tízmillió forinttal több, mint amit 2021-ben, az ellenzéki előválasztás idején, öt hét alatt felemésztett a Megafon. Még ennél is intenzívebb és drágább kampány zajlott le a 2022-es választás előtti időszakban, akkor a kampány utolsó négy hétében 266 millió forintra rúgtak a Megafon facebookos kiadásai.
A legtöbb hirdetés és költés Bohár Dánielhez köthető, akire közel 35 millió forint ment el, őt Trombitás Kristóf, majd Deák Dániel követi 19,6, illetve 18,5 millió forinttal. A top 10-ben szerepel még Szarvas Szilveszter (18,4 millió forint), Apáti Bence (17,7 millió forint), Ibolya Csenge (16 millió forint), Korondy Tamás (10,8 millió forint), Déri Stefi (3,7 millió forint), Hortay Olivér (1,7 millió forint) és A kopasz oszt (1, millió forint).
A Telex által megosztott lista alján Rákay Philip kapott helyet, akinek a posztjaira csupán 24 410 forintot költött a Megafon, a Most vagy soha címet viselő Petőfi-filmje viszont 6,1 milliárd forintos állami támogatásból készülhetett el.