Nem találták túl ízlésesnek, hogy együtt promózzák az Oppenheimert a Barbie-val.
Az idei év két legjobban várt filmjét egy napon mutatták be, és azóta a netet elárasztottak a Barbenheimer-mémek, amik tulajdonképpen összemossák az atombomba feltalálásáról szóló Oppenheimert és a pinkbe csomagolt Barbie-t – a japánok Hirosimával és Nagaszakival a hátuk mögött ezt érthető módon nem igazán találták viccesnek. Az országban nagyot megy a #NoBarbenheimer hashtag is, sokan pedig egyenesen a Barbie bojkottálására buzdítanak.
Ráadásul a Barbenheimer-mémeket előszeretettel osztotta tovább a hivatalos Twitter-fiók, többek között azt a grafikát is, amin az atombomba atyját alakító Cilian Murphy a hátán viszi a jókedvtől kicsattanó Margot Robbie-t, miközben a háttér lángba borul. A képhez szívecskés és puszis emoji dukált, és azt írták alá, hogy „ez egy emlékezetes nyár lesz“. Volt olyan felháborodott felhasználó, akik válaszreakcióként valódi, 1945-ös fotókat osztott meg a japánok számára más miatt „emlékezetes“ nyárról.
A Warner Bros. Japan közleményben ítélte el, hogy az amerikai anyavállalat hivatalos fiókja Barbenheimer-mémeket posztolt a közösségi médiás platformokon, ezáltal élteti az általuk ízléstelennek titulált reklámot.
Rendkívül sajnálatosnak tartjuk, ahogy a Barbie amerikai főhadiszállásának hivatalos fiókja reagált a Barbenheimer-rajongók posztjaira. Nagyon komolyan vesszük ezt a helyzetet. Arra kérjük az amerikai központot, hogy tegye meg a megfelelő lépéseket. Elnézést kérünk azoktól, akiket megsértett ez a meggondolatlan reakciósorozat.
Az esetre a Warner Bros Film Group is reagált, ahol elnézést kértek a „közelmúltban tanúsított érzéketlen megnyilvánulás“ miatt, az érintett bejegyzéseket pedig azóta törölték is.