A GCDS márka kreatív igazgatója, Giuliano Calza szólította bojkottra az embereket.
Lassan a leginkább felülreprezentált téma lesz az oldalunkon a kínai SHEIN ruhamárka, amely úgy lett 2022 „legnépszerűbb“ brandje, hogy ilyesfajta dolgokat csinál:
![18 órás műszak és megalázó fizetés: nagy árat fizetnek a Shein gyárak munkásai az ötfontos pólókért](https://storage.refresher.hu/article/18-oras-muszak-es-megalazo-fizetes-nagy-arat-fizetnek-a-Shein-gyarak-munkasai-az-otfontos-polokert~8e77143342803b39255b.jpg?is=150x200c&ic=0x126x1080x675&s=e546f2e508229964aed27fddfb4007c9ecb2333ca097865bebb500c16feaeed2)
Ezúttal Giuliano Calza, a GCDS márka kreatív igazgatója szólította fel bojkottra a nagyközönséget, szerinte senkinek nem kellene a SHEIN-ről vásárolni, nem csak azért, mert embertelen körülmények között dolgoztat munkavállalókat és gyilkolja a bolygót, hanem azért is, mert szétlopkodja más tervezők ötleteit.
Nem csak gyilkolják a bolygót és embertelen körülményeknek köszönhetően tartják alacsonyan az áraikat. Nekem személyesen a legfájóbb az egészben, hogy ellopják mások ötleteit.
– fogalmaz a divattervező. (Kicsit érdekes megfogalmazás, mert olyan, mintha szerinte nagyobb tétje lenne a divattervezők ötletlopásának, mint a durva környezetszennyezésnek és a kizsákmányolásnak, de legyünk jóhiszeműek, és értsük jól.)
A poszt óriásit megy az Instagramon, olyannyira, hogy Dua Lipa (aki spanja a GCDS kreatív igazgatójának) is rácsapta az egyetértő lájkot hivatalos accountjáról.
![Az ultra-fast fashion fellendülése és bukása – lehet a Shein nélkül élni?](https://storage.refresher.hu/article/Az-ultra-fast-fashion-fellendulese-es-bukasa-lehet-a-Shein-nelkul-elni~7ff098327527a633a58f.jpg?is=150x200c&s=6f8310b62cf182ef40e85b46174b1b9e738194964d39638f47870c32770bb53b)
Calza egyébként az üzenete végén felszólítja az embereket, hogy ne vegyenek részt a SHEIN működésében, ne vásárolják a termékeiket, és ne segítsék legitimálni azt az embertelen működést, amelyet a cég folytat.