Nike? Zara? Nem ezekre kerestek rá a legtöbben.
Idén már nem a Zara lett a lenépszerűbb ruhamárka a money.co.uk ranglistája szerint. 2022-ben a győztes nem mást, mint a Shein, a sokat emlegetett online fast fashion bolt. Persze, a legnépszerűbb kifejezés sokféleképp értelmezhető, a brit, gazdasági felmérésekkel foglalkozó médium ezesetben a Google-keresések száma alapján rangsorolta a brandeket.
A kínai márka összesen 113 országban, köztük Ausztráliában és Franciaországban lett a legkeresettebb, a tavalyi kedvenc Zara idén a második helyre szorult, ők csak 26 országban voltak a legnépszerűbbek, például saját őshazájukban, Spanyolországban. A harmadik helyezett a Zalando lett, a tavalyi második Nike csak a negyedik, a nagymúltú sportmárka „pusztán“ 10 országban vált a legkeresettebbé 2022-ben.
Persze, további mérések nélkül csak találgatásaink lehetnek a Shein bombasikerét illetően, de élnénk a feltevéssel, hogy a népszerűségben közrejátszanak a hajmeresztően alacsony áraik, amelyeket – különböző források szerint – nem éppen humánus módszerekkel érnek el. Arról, hogyan zsákmányolják ki a munkavállalóikat, dolgoztatják őket 18 órában éhbérért, korábban mi is részletesen írtunk.
![](https://storage.refresher.hu/article/83fccb2d63fe94a29c25.jpg?is=1200x2000&s=fc590a9c3ddd14385d6a85f1e4d9c31cf9e8f9ef8841faa2f66b3147a2829acf)
(via Dazed)