Elérkeztünk a fordulóponthoz: Quentin Tarantino hamarosan tizedik, egyben utolsó filmjét kezdi el forgatni idén, ezeket lehet tudni az új alkotásról.
Quentin Tarantino sosem hitt abban, hogy egy rendezőnek élete végéig tartana a szavatossága Hollywoodban, éppen ezért a Kill Bill és a Django készítője már évekkel ezelőtt bejelentette, 10. filmjének elkészülte után, 60 évesen örökre visszavonul a filmezés világából.
Amennyiben valaki követi a filmes karrierjét, már tudhatja: ha a Kill Bill 1. és 2. egy filmnek számított (úgy, hogy elvileg jön a harmadik rész is), akkor éppen most érkezünk el a bizonyos 10-es számhoz (amúgy a 60-hoz is, a rendező március 27-én ünnepli születésnapját), Tarantino új filmjének pedig már a címe sem titok: A The Hollywood reporter kiderítette, hogy a nagy művet a rendező a The Movie Critic címet fogja viseli, a hetvenes évek Los Angelesében játszódik majd, ezúttal pedig női főszereplője lesz.
Mit tudunk a forgatókönyvről?
A The Movie Critic cím ugyan bár már bejárta a világsajtót, egyelőre nem kizárt, hogy csak munkacímről van szó lévén, egyelőre még nem talált biztos stúdiót a produkció. A Hollywood Reporter cikke szerint Tarantino most kezd majd el házalni a scripttel és egyelőre a Sony tűnik a legesélyesebb stúdiónak, ugyanaz a vállalat, amely a rendező legtuóbbi filmjét, a Volt egyszer egy Hollywood-ot készítette.
Kiről szólhat a film?
Az amerikai forrás szerint bár még nincs pontos információ arról, kiről szólhat a film, a Hollywood Reporter szerint a már kész forgatókönyv főszereplője Pauline Kael lesz.
Kaelt széles körben minden idők egyik legbefolyásosabb és legmegosztóbb filmkritikusaként tartják számon a mai napig, neve mélyen összefonódott az 1970-es évek Hollywoodjával. Tarantino már korábban is beszélt arról, milyen nagy hatással volt munkásságára Kael még annak ellenére is, hogy ő maga jóval a kritikus aktív évei után kezdte el építeni filmes karrierjét.
Pauline Kael 1919-ben látta meg a napvilágot Kaliforniában, szülei lengyelországi zsidóként települtek Amerikába még Pauline születése előtt. A nő a kaliforniai Berkeley-n tanult filozófiát és irodalmat, aztán otthagyta az iskolát, hogy jogot tanulhasson, végül azt a szakot is elhagyta, hogy egy csapat művésszel éljen együtt a negyvenes évek pezsgő, New York-i forgatagában. A szabadszájú Kael kritikus gondolkodására egy kávézóban lett figyelmes a City Lights magazin szerkesztője, 1952-től pedig egyre több lehetőséget kapott a lányát egyedül nevelő nő arra, hogy kifejtse nem túl visszafogott véleményét Hollywood munkáiról.
Ő volt az például, aki a világszenzációnak számító A muzsika hangja című filmet egy cukormázba borított hazugságnak nevezte, amit előszeretettel zabálnak az emberek, de ő volt az is, aki Raising Kane című esszéjében igen csípős kritikával illette minden idők egyik legnagyobbjának vélt filmjét, az Aranypolgárt és annak készítőjét, Orson Welles-t is.
Kael nem sokkal később a kifinomult stílusáról híres New Yorker magazinnak kezdett el kritikákat írni, innen pedig olyannyira felfelé ívelt karrierje, hogy ő lett az első könyvszerző, aki nem-fiktív történettel, hanem kritikáinak gyűjteményével nyerte el Amerika legrangosabb könyves díját, a National Book Awardot.
Kaelnek az elmondások alapján rengeteg csörtéje volt a filmes világgal de még munkáltatójával, a New Yorkerrel is. A kritikus egy rövid ideig még a Paramount Pictures főtanácsadója is volt a híres filmes, Warren Beatty oldalán, Kael azonban néhány hónap után búcsút intett a stúdiónak és visszatért az íráshoz. A nyolcvanas években Pauline Kaelt Parkinson-kórral diagnosztizálták, ettől fogva pedig a nő egyre borúlátóbb lett az amerikai filmes világgal kapcsolatban. Végül 2001-ben hunyt el.
Ki fog szerepelni a filmben, és miért ez az utolsó?
A filmben szereplő színészgárdáról egyelőre semmit sem tudni, de biztosak lehetünk benne, hogy ha a rendezőn múlik, utolsó filmjét is megtölti majd sztárokkal, a forgatások pedig leghamarabb idén ősszel kezdődhetnek meg. És, hogy miért ér véget a rendezői karrier? Hát azért, mert Tarantino-nak szent meggyőződése, hogy a filmrendezőknek is van egy szavatossági ideje, és a legnagyobbak se lesznek már jobbak az idő előrehaladtával, sőt, csak rosszabbak.