Az anyuka nem szeretné, ha olyanok húznának üzleti hasznot a szállóigévé vált mondatból, akiknek semmi közük nincs a történethez.
A négyéves Medárd édesanyja, Renáta a Billog hamburgerezőhöz fordult, hogy kezdeményezni szeretné az ikonikus mondat védjegybejegyzését. Az étterem egy szombati posztban tájékoztatott arról, hogy a segítségükkel a család elindította a procedúrát és beadták a szükséges papírokat.
Egy egész ország megismerte azt a négyéves kisfiút, aki felnőtteket megszégyenítő higgadtsággal hívott mentőt, amikor cukorbeteg édesanyja rosszul lett, és ezzel megmentette a nő életét. A segélyhívás közben elhangzott mondata – „Na, szia, mentő!” – azóta szinte szállóigévé vált: felkerült mentőautókra, pólókon jelent meg, és közösségi oldalakon is tömegesen idézik.
A kisfiú édesanyja a Billog étteremhez fordult segítségért, miután arról értesült, hogy idegenek a család engedélye nélkül akarják levédetni kisfia mondatát. A fontos társadalmi ügyek mellett rendszeresen kiálló étterem összekötötte Renátát egy jogásszal – a hely átvállalata a védjegyoltalom költségét, és az ügyvéd is hamburgerben kérte a díját.
Az anyuka elmondta, nem az a céljuk, hogy pénzt keressenek a dologgal, úgy fogalmazott: a „Na, szia, mentő!” mondat és üzenet mindenkié kell, hogy maradjon, nem szeretné, ha bárki kisajátítaná azt a család beleegyezése nélkül, hasznot húzna belőle vagy megtiltaná a használatát.