2023.2.16 11:33
Olvasási idő 0:41
Szöllősi Anna

Megvan az első rockdal, ami átlépte a 2 milliárd megtekintést a YouTube-on

ZENE GUNS N' ROSES YOUTUBE

Hamarosan a Linkin Park és a Nirvana videói is elérik a mérföldkövet.

Bár jó néhány dal már elérte a kétmilliárdos megtekintést a Youtube-on, a Guns N' Roses November Rain című száma lett az első olyan a rock műfajában, ami átlépte a bűvös számot. Az 1991-es klipet 13 évvel ezelőtt, 2009 karácsonyán töltötték fel a streaming platformra. 

Az epikus balladához egy hasonló hangulatú klip dukált, amiben Axl Rose énekes és akkori barátnője, a szupermodell Stephanie Seymour szerepel. A klip ikonikussá vált jelenete, amikor Slash a templomból kilépve egy kietlen mezőn nyomja le (szintén legendás) gitárszólóját. 

A November Rain mögött a sorban kullognak a Linkin Park Numb és a Nirvana Smells Like Teen Spirit című számai, 1,9 milliárdos és 1,6 milliárdos megtekintéssel.

Az Imagine Dragons popos Believer című videója 2,3 milliárdos megtekintést zsebelt be, a Coldplay és a The Chainsmokers EDM/popos kollaborációját, a Something Just Like This című dalt pedig 2,1 milliárdan nézték meg, de egyik sem minősül igazán rocknak. Az abszolút rekordtartó Luis Fonsi Despacito(featuring Daddy Yankee) című dala, 8 milliárdos nézettséggel (durva belegondolni, hogy a fülbemászó sláger kábé annyi kattintást szerzett, ahányan a Földön vagyunk.)