A reklámfelügyeleti szerv felelőtlennek ítélte meg és betiltotta a Zara reklámjait.
Betiltották a Zara divatmárka két reklámfotóját az Egyesült Királyságban, mert olyan modelleket ábrázoltak, akik egészségtelenül vékonynak tűntek – írja a BBC. A The Advertising Standards Authority reklámetikai hatóság mindkét esetben megindokolta döntését: az első reklámban az árnyékok és a modell hátrasimított copfja miatt túlságosan soványnak tűnt, a másik hirdetésben a mélyen kivágott ing miatt látható volt a modell kiálló kulcscsontja. A szóban forgó képeket itt és itt tudod megtekinteni.
Az ASA határozata alapján a promóciós anyagok jelenlegi formájukban felelőtlenek, és nem jelenhetnek meg addig, amíg nem módosítják őket. A Zara eltávolította a képeket, de közölte, hogy mindkét modell rendelkezik orvosi igazolással, ami bizonyítja, hogy a képek készültekor jó egészségi állapotban voltak. A felügyeleti szerv két másik Zara-reklámot is vizsgált, de azok közül végül egyiket sem bannolta.
Júliusban a Marks & Spencer hirdetését, az év elején pedig a Next farmerreklámját tiltották be – utóbbinál abban találtak kivetnivalót, hogy a kameraszög szándékosan kihangsúlyozza a modell vékony lábait.
Borítóképünk illusztráció.