Hétköznap és hétvégén is megújult menetrenddel várnak a metróvonalak júniustól, azonban az éjszakai buszok nagy része is változik az újítással.
Június elsejétől tovább jár a 2-es, a 3-as és a 4-es metró, a meghosszabbított üzemidőhöz több mint negyven nappali és számos éjszakai járat menetrendje is igazodik – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI-t.
Hétköznap a belvárosból éjfél körül, hétvégén pedig hajnali 1 óra körül indulnak majd az utolsó szerelvények, ráadásul 10 percenként. Hétköznapokon, vasárnap éjszakától csütörtök éjszakáig a 2-es metró a Deák Ferenc térről mindkét irányban 0.00-kor, a 3-as metró Újpest-központ felé 0.03-kor, míg Kőbánya-Kispest felé 23.56-kor, a 4-es metró a Kálvin tértől Kelenföld felé pedig 0.04-kor indul utoljára.

Péntek és szombat éjszaka a 2-es metró a Deák Ferenc téren mindkét irányban 1.00-kor, a 3-as metró Újpest-központ felé 1.03-kor, Kőbánya-Kispest felé 00.56-kor, a 4-es metró a Kálvin tértől Kelenföldre pedig 1.04-kor indul utoljára. A BKK emlékeztetett: a klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottság javaslatára a Fővárosi Közgyűlés még 2024 őszén kérte fel a főpolgármestert, hogy a társaság közreműködésével több változatban dolgozzon ki javaslatokat a metróüzem éjszakai meghosszabbítására és az éjszakai közlekedési hálózat megreformálására. Ennek a folyamatnak az első lépése a metrók üzemidejének meghosszabbítása és a szorosan kapcsolódó nappali és éjszakai felszíni járatok módosítása – írták.
A metrókhoz szorosan csatlakozó felszíni járatok menetrendje is módosul, amelyek hétköznap és hétvégén egyaránt igazodnak majd az éjfél körül jellemzően a belvárosból induló utolsó metrókhoz. Ennek köszönhetően több mint 40 nappali járat közlekedik majd összehangoltan a metró meghosszabbított üzemidejével, így az éjszakai órákban is könnyebbé válik az eljutás a főváros külsőbb kerületeibe. A bővített metróközlekedés érinti a metrókkal párhuzamos útvonalon közlekedő éjszakai járatokat is, amelyek közül egyes éjszakai, nem teljes útvonalon közlekedő járatok, illetve betétjáratok nem közlekednek ezentúl.
A társaság közölte: folyamatban van az éjszakai hálózat teljes körű fejlesztése, a teljes reform széles körű társadalmi egyeztetésen válhat véglegessé. Az éjszakai közösségi közlekedési rendszer megújítása minden területen jelentős átszervezéssel jár, a társaság a tapasztalatokat, az utasforgalmi adatokat, illetve az utasészrevételeket felhasználva korrigálhatja az intézkedéseket.