ma 2025.5.9 9:54
Olvasási idő 1:30
Krajnyák Petra

Budapest Influencer Trip 2.0: idén Chuck Basst is megvendégeli közpénzből a Magyar Turisztikai Ügynökség

ARCOK HALÁSZBÁSTYA INFLUENSZER TURIZMUS

Idén a Magyar Turisztikai Ügynökséghez tartozó Visit Hungary Ed Westwicket és feleségét, Amy Jackson Westwicket is meginvitálta egy kis dunai hajókázásra Budapesten.

Majdnem egy évvel ezelőtt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új nemzetközi kampányt indított a turisták bevonzására, ennek keretein belül vette kezdetét a Budapest Influencer Trip, mely nagyjából másfél milliárd forintba került a magyar államnak. Majdnem egy évvel a hírhedt halászbástyás buli után, az MTÜ-höz tartozó Visit Hungary ismét meginvitálta a külföldi influenszerek krémjét, hogy városnézésük szorgos dokumentálásával népszerűsítsék az magyar fővárost.

Ed Westwicket és feleségét, Amy Jackson Westwicket, is meghívta Budapestre az MTÜ. Forrás Reddit

A tavalyi vendégek közül ismét Budapestre látogatott Haley Kalil, szépségkirálynőből lett influenszer, aki tavalyi Met-gálás megnyilvánulásával akaratlanul kirobbantotta a blockout-mozgalmat, amelyről korábban mi is bővebben írtunk. Kalilnek egyébként akkor kissé beletört a bicskája a magyar főváros promózásába: egyik követője azt hitte, Prágában tartózkodik az influenszer, aki pedig nem kijavította az illetőt, hanem egyetértett vele, mennyire csodálatos a cseh főváros.

Haley Kalil, szépségkirálynőből lett influenszer tavaly is ellátogatott Budapestre, bár akkor ezzel talán nem volt teljesen tisztában. Forrás Reddit

Azonban új arcokat is sikerült elhoznia idén az MTÜ-nek, köztük Ed Westwicket és feleségét, Amy Jackson Westwicket, és csütörtök este egy dunai hajókázáson vettek részt a többi vendéggel. Szintén meghívást kapott Joe Sugg, Albert Vicente, Ruben Bondi, Mariano Di Vaio, Ludovica Pagani, Jodie La Petite Frenchie, Mathis Moliné, Rebeca Stones, Judith Arias Isaac Belk és Caspar Lee. 

Kiemelt tartalom
A Fehér Lótusz jó bizonyíték rá, hogyan hathat egy sikerprodukció a turizmusra A Fehér Lótusz jó bizonyíték rá, hogyan hathat egy sikerprodukció a turizmusra 2025.4.13 8:12

A teljes vendéglista lekövethető az MTÜ által üzemeltetett Visit Hungary Instagram-oldalon, amit aktívan tegelnek is a külföldi vendégek – természetesen a reklámmegjelölés sem maradt el.

Forrás Reddit

Eddig a tavalyi fényűző bulikhoz képest „családiasabb” programokat szerveztek az influenszereknek. Casper Lee a Városligetet járta be szelfibottal, majd futott egyet a Duna-parton, s végül megpihent a Parlament előtt. Jodie egy tetőteraszos pilatesedzésen vett részt, majd az Alelí olasz étterembe látogatott el, ahol egy főfogás ára 5000-10 000 forint között mozog.

Tavaly az influenszereket a város legjobbnak számító szállodáiban szállásolta el az Orbán Ráhelhez, a miniszterelnök lányához szorosan kötődő MTÜ. Akadtak, akik a Kempinskiben, a Tiborcz Istvánhoz tartozó, épp szerdán megnyílt Dorothea Hotelben vagy épp a Gresham-palotában kaptak szobát. Feltehetően idén is hasonló kvártélyt kaptak az influenszerek.

Kiemelt tartalom
Raeneszánsz: Addison Rae megmutatta, hogyan válhat egy kínos TikToker pophercegnővé Raeneszánsz: Addison Rae megmutatta, hogyan válhat egy kínos TikToker pophercegnővé 2025.4.6 8:54

A programsorozat egyébként már egy évvel ezelőtt is sokaknál kiverte a biztosítékot, mivel méltatlannak gondolták, hogy az MTÜ szélsőségesen nagy összeget költött a megkérdőjelezhető hatású közösségimédia-kampányra. Az influenszereket tömegével kezdték el kikövetni, a DK pedig előbb feljelentést tett, majd közérdekű adatigényléssel kikérte az influenszerekkel kötött szerződéseket, ugyanis az Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami szervezet hiába fizetett többmilliós összegeket a külföldi tartalomgyártók budapesti látogatásáért, azok közül többen még azt sem közölték a posztjaikban, hogy a magyar fővárosban jártak.