2024.6.27 13:42
Olvasási idő 1:21
Maier Péter

Egy elemzés rávilágít, hogy új korszakába lépett a streetwear divat, és egyre inkább araszol az elegancia felé

DIVAT DIVAT FÉRFIDIVAT STREET STYLE

Az Edited piacelemző szerint kijelenthető, hogy új korszakába léptünk a streetwearnek.

A divat folyamatosan változik, de erről már sokszor beszéltünk. A visszafogott luxus szezonról szezonra árasztja el a szekrényeinket, és a logós utcai ruhákat felváltották az elegánsabb, „alapabb“ ruhadarabok. A fogyasztói trendek tovább változnak, és előrevetítik a streetwear következő korszakát: visszatérnek a klasszikus dizájnok, amelyek kicsit elegánsabbá teszik a mindennapi szetteket. Az Edited piackutató készített egy felmérést, amelyből az derül ki, hogy a visszafogott luxus és a „hanyag elegancia“ hódításba kezdett.

A 2024-es őszi-téli kifutókon látott streetwear ruhákat – mint például a kapucnis pulóverek és a tornacipők – a 25-ös tavaszi nyári kollekciókra felváltották a sokoldalúságot és előkelőséget mutató darabok. A luxusmárkák búcsút intenek a laza, nyomtatott dizájnoknak, és régi barátként üdvözlik az áramvonalasabb terveket.

Sabato de Sarno Gucci-debütálása óta a milánói márka 33 százalékkal csökkentette a női ruhák (amik klasszikusan figyelemfelkeltőbbek) gyártását, míg a kiegészítők előállítása 36 százalékkal lassult. A nagy márkajelzéses Gucci lábbelik, kapucnis pulóverek és pólók népszerűsége csökkent, és a fogyasztókat jobban vonzzák most az egyszerűbb minták a feltűnő grafikák helyett.

Kiemelt tartalom
A 2010-as évek divatikonjai, akik egy életre beleégtek a kollektív emlékezetbe és a popkultúrába A 2010-as évek divatikonjai, akik egy életre beleégtek a kollektív emlékezetbe és a popkultúrába tegnap 10:03 -kor

Az utcai ruházat drámai változása jól látható a Supreme jelenlegi stratégiájában. A streetwear királyaként elismert, New York-i székhelyű márka az elmúlt évben 7 százalékos visszaesést tapasztalt a 2023-as pénzügyi évhez képest. A megszokott soldout droppok eltűntek. Az elmúlt néhány szezonban a márka lassú hanyatlásnak indult, és leginkább csak a kollaborációk tartják a víz felett.

A fogyasztók vásárlási szokásai konzervatív irányba mozdultak el, és a vásárlók a prémium kategóriás termékeket részesítik előnyben a laza utcai cuccokkal szemben. A galléros pólóingek, a formális blézerek és a rakott nadrágok leuralták a 2024-es évet, és egyre nehezebb eldönteni, hogy a spanok – miután levertek egy Club Matét a Madách-on – színházba mennek vagy technobuliba. 

Az továbbra is látszik, hogy leginkább a kollabok pörgetik meg a streetwear piacot, ahogy az is, hogy a blokecore 2024-re brutálisan szétterjedt. A mezek, a jortok és a motoros szerkók a legkelendőbb trendek közé tartoznak a piacon, és ezekre fel kell üljenek azok a márkák, akik a csúcson akarnak maradni. Az Acne Studios focimezei 27 nap alatt elfogytak, a Balenciaga pedig 180 százalékkal növelte a raktáron lévő mezek számát az előző évhez képest. 

Moritz Hau a párizsi divathéten
Moritz Hau a párizsi divathéten Forrás Edward Berthelot/Getty Images