A cikk a Pepsi megbízásából készült.
2024.6.6 17:32
Olvasási idő 1:07

Arculatváltáson esett át a Pepsi, ami új, merészebb megjelenést kapott

Arculatváltáson esett át a Pepsi, ami új, merészebb megjelenést kapott
Forrás Pepsi
GASZTRO ITAL PEPSI ÜDÍTŐ

14 év után megújította arculatát és ezzel együtt logóját is a Pepsi. A földgömböt szimbolizáló hullámokba visszakerülő Pepsi márkanév az elmúlt évszázad során felépített erőteljes márkaértékre utal, amely a megújult arculatban merész, új betűtípust kapott

A Pepsi 125 éves fennállását egy új, mégis ismerős logóval és vizuális identitással ünnepelte, amit elsőként tavaly Észak-Amerikában mutattak be, de március óta már a hazai piacon is találkozhatunk vele. Az arculatváltás nemcsak az esztétikára terjedt ki, de a „többre szomjazom“ életfilozófia erősítése is szerepet kapott.  

A megújult arculatnál fontos szempont volt az emberek fejében is élő Pepsi-örökség megőrzése, az új megjelenés sokakat emlékeztethet az 1987-97 közötti arculatra: a betűtípus és a logó színei a merész kékkel és fekete színekkel markánsabbak lettek, a Földgömb alakba írt márkanév pedig a hullámok közepére került. 

„Izgalmas és váratlan élményekre szomjazva.“

Az arculatváltás többek között az italmárka fő filozófiáját, vagyis az izgalmas és váratlan élményekre való „szomjazást“ szeretné közvetíteni: bármiből képes vagy kihozni a maximumot, ha igazán akarod, a sporttól a zenén és a kulináris élvezeteken át, egészen a szórakozásig.

Az újragondolt identitás fontos üzenete még a rugalmasság, az agilitás és a sokoldalúság, amikből a Pepsi az elmúlt években jelesre vizsgázott: a márka otthonosan mozog a fizikai és digitális terek között, flottul működik együtt a partnereivel és a fogyasztóival, emellett a sokszínűségre is nagy hangsúlyt fektet azzal, hogy ott van velünk a legkülönfélébb tevékenységeknél, legyen az vásárlás, étkezés, tanulás, munka vagy buli.

A Pepsi-fogyasztók döntöttek 

Az új arculatban nagy szerepet játszottak a fogyasztói visszajelzések, ez a főbb oka annak is, hogy a középen elhelyezett márkanév ismét előtérbe került. Amikor arra kérték a Pepsi-fogyasztókat, hogy rajzolják meg emlékezetből a logót, a többségnek még mindig a korábbi verzió jutott eszébe, és a márkanevet a földgömb közepére írta.

 

Kövessétek a REFRESHER-t, iratkozzatok fel közösségi csatornáinkra is, hogy ne maradjatok le a folyamatosan frissülő tartalmainkról: @refresherhu néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!