2024.5.23 14:33
Olvasási idő 0:53
Szöllősi Anna

Csökkentett árú intim termékekkel veszi fel a harcot a menstruációs szegénységgel az egyik legismertebb áruházlánc

TÁRSADALOM KERESKEDELEM MENSTRUÁCIÓ MENSTRUÁCIÓS SZEGÉNYSÉG TESCO

A Tesco június végétől elengedi a saját márkás intim termékek áfáját, így azok ára 22 százalékkal csökken.

A Tesco Magyarország a május 28-án, jövő kedden, esedékes menstruációs higiénia napjához kapcsolódóan indítja el kampányát, aminek fókuszában a női méltóság, illetve a menstruációs szegénység elleni küzdelem áll.

A Kreatív cikke szerint az áruházlánc június 27-től elengedi a saját márkás menstruációs termékek és az F&F menstruációs alsóneműk áfáját, vagyis közel 22 százalékkal csökkenti azok fogyasztói árát. Ez azt jelenti, hogy egy doboz, 24 darabos Pro Formula tampon például picit több mint 100 forinttal lesz olcsóbb a jelenlegi, 479 forintos árból kalkulált áfacsökkentés után, vagyis már csak 377 forintba kerül majd.

A vállalat közleménye szerint egy minimálbérből élő nő a közel 40 év alatt, amíg menstruál, több mint 5 és fél hónapon keresztül csak azért dolgozik, hogy meg tudja vásárolni a méltósága megőrzéséhez, az iskolába és munkába járáshoz elengedhetetlen női intim termékeket. Független és saját kalkulációjuk szerint összesen 500 ciklussal számolva egy nő átlagosan mintegy 1 millió forintot költ élete során menstruációs termékekre. 

„Munkavállalóink közel 70 százaléka nő, és visszatérő vásárlóink több mint felét is a nők képviselik, hiszen tapasztalatunk szerint többnyire ők a fő bevásárlók a legtöbb háztartásban. Tavaly óta ingyenes intim higiéniai termékeket biztosítunk kolléganőinknek és a nálunk gyakorlatot töltő tanulóknak a női mosdókban. A pozitív fogadtatást látva úgy döntöttünk, hogy tartósan csökkentjük saját márkás menstruációs termékeink árát azáltal, hogy elengedjük az áfatartalmukat”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.