2024.2.23 16:09
Olvasási idő 0:48
Szöllősi Anna

A Weki az új Meki: a McDonald's kampánya életre kelti az animékből és mangákból ismert gyorséttermet

GASZTRO ANIME GYORSÉTTEREM MCDONALD'S

A McDonald's ihlette fiktív WcDonald's gyorsétterem a mangák és animék visszatérő helyszíne, néhány hétre pedig egy kicsit életre is kel.

Nem csak a hús-vér embereknek lehet életmentő egy sajtburger, és nem is csak nekik jöhet jól a vécé vagy egy kis ingyen wifi, a Meki a manga- és animekarakterek fontos találkozóhelyeként is szolgál. A japán képregények és rajzfilmek karaktereit az alkotók rendszerint a WcDonald'sban, vagyis a Wekiben étkeztetik: az animátorok és illusztrátorok az M-et W-re cserélték, így nem kell tartaniuk az esetleges szerzői jogi perektől. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

McDonald’s (@mcdonalds) által megosztott bejegyzés

A McDonald's most ezt a szubkultúrát és szlenget lovagolja meg legújabb, február 26. és március 18. között futó kampányában: a Meki a WcDonald'sot a fikcióból a való életbe költözteti, és több mint 30 piacon hozza be néhány termék Wc-verzióját, például a WcNuggetset és a Savory Chili Wcdonald’s szószt. A gyorsétteremnek még a csomagolásra is volt gondja, a dizájnt a DC Comics egyik illusztrátorával, Acky Bright japán mangaművésszel terveztették – írja a New York Post. 

„Az animéknek fontos szerepe van a mai kultúránkban, és örülünk, hogy a rajongóinknak köszönhetően mi is a részesei lehetünk. A WcDonald's univerzuma reflektál arra, amit a rajongók létrehoztak. Tiszteletben tartja az elképzeléseiket, és ünnepli a kreativitásukat, ami első alkalommal életre kel az éttermeinkben“ – mondta Tariq Hassan, az amerikai McDonald's marketing- és ügyfélélményért felelős vezetője.