A McDonald's ihlette fiktív WcDonald's gyorsétterem a mangák és animék visszatérő helyszíne, néhány hétre pedig egy kicsit életre is kel.
Nem csak a hús-vér embereknek lehet életmentő egy sajtburger, és nem is csak nekik jöhet jól a vécé vagy egy kis ingyen wifi, a Meki a manga- és animekarakterek fontos találkozóhelyeként is szolgál. A japán képregények és rajzfilmek karaktereit az alkotók rendszerint a WcDonald'sban, vagyis a Wekiben étkeztetik: az animátorok és illusztrátorok az M-et W-re cserélték, így nem kell tartaniuk az esetleges szerzői jogi perektől.
A McDonald's most ezt a szubkultúrát és szlenget lovagolja meg legújabb, február 26. és március 18. között futó kampányában: a Meki a WcDonald'sot a fikcióból a való életbe költözteti, és több mint 30 piacon hozza be néhány termék Wc-verzióját, például a WcNuggetset és a Savory Chili Wcdonald’s szószt. A gyorsétteremnek még a csomagolásra is volt gondja, a dizájnt a DC Comics egyik illusztrátorával, Acky Bright japán mangaművésszel terveztették – írja a New York Post.
„Az animéknek fontos szerepe van a mai kultúránkban, és örülünk, hogy a rajongóinknak köszönhetően mi is a részesei lehetünk. A WcDonald's univerzuma reflektál arra, amit a rajongók létrehoztak. Tiszteletben tartja az elképzeléseiket, és ünnepli a kreativitásukat, ami első alkalommal életre kel az éttermeinkben“ – mondta Tariq Hassan, az amerikai McDonald's marketing- és ügyfélélményért felelős vezetője.