2024.2.1 13:41
Olvasási idő 1:19
Krajnyák Petra

Az olasz divatházak felperzselték a tavalyi év végét a divatvilág legnívósabb rangsora szerint

DIVAT DIVAT DIVATBEMUTATÓ NEW YORK-I DIVATHÉT PÁRIZSI DIVATHÉT PRADA TREND

Továbbra sincs párja a Pradának, ami 2023 utolsó negyedévében is a Lyst Index első helyén végzett.

Lyst Index ismét felállította az elmúlt negyedév legdögösebb márkáinak és termékeiknek ranglistáját. A trendek folyamatosan változnak az extravagáns ruhaköltemények és a hordhatóbb, hétköznapibb ruhadarabok tengelyén, így a divatra szomjazó vásárlók vadul ingáznak a hangos és a csendes luxus, valamint a nagy és a kisebb márkák között. A trendek körforgását és a virális divatpillanatokat pedig a Lyst Index segít számon tartani és kiértékelni.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Prada (@prada)

A Lyst divattechnológiai vállalat negyedévente rangsorolja a divat legmenőbb márkáit és termékeit. A cég által megalkotott képlet figyelembe veszi a platform több mint 200 millió vásárlójának tevékenységét, beleértve az oldal és más keresők keresési előzményeit, a termékek megtekintéseit és az eladásokat is. Egy márka vagy termék menőségfaktorának meghatározásához a képlet elemzi az adott brand vagy termék közösségi médiás teljesítményét.

A rangsor alapján az olasz márkák továbbra is verhetetlenek, hiszen a Prada cégcsoport megőrizte nagyhatalmi státuszát a divat világában. A Prada idén egymás után három alkalommal került az első helyre, ami az éves teljesítményét tekintve nem sok magyarázatra szorul. Megnyílt a Pradasphere II kiállítás Sanghajban, az Axiom Space-szel együttműködésben tervezik a NASA új űrruháit, ünnepi kampányukban Maya Hawke, Damson Idris, Louis Partridge és Kim Tae-Ri tündökölt.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Miu Miu (@miumiu)

A testvérmárkája, a Miu Miu a második helyen végzett, többek között az Emma Corrin és Mia Goth részvételével rendezett párizsi divatbemutatónak, valamint az ikonikus mikro-törpesarkú cipőjüknek köszönhetően. A fiatalokat megcélzó olasz márka határozott, formabontó alkotószelleme továbbra is meghatározza a trendeket.

2023 utolsó negyedévének feltörekvői márkái.
2023 utolsó negyedévének feltörekvői márkái. Forrás Lyst

Decemberben a 12. helyen végzett Balenciaga Los Angeles egyik utcáján mutatta be 2024-es őszi kollekcióját. A bemutató első soraiban Kim Kardashian, Lil Wayne és Nicole Kidman is helyet foglalt. Most először került fel a listára a Mary-Kate és Ashley Olsen márkája, a Row, méghozzá Margaux névre hallgató táskájuknak köszönhetően. Továbbá a feltörekvők között szerepel Victoria Beckham divatháza is, mely legnagyobb sikerét egyik csatos övével érte el.

A világ legmenőbb termékeinek megtalálásához a Lyst képlete több mint nyolcmillió terméket szűr a közösségi médiában tett említések mennyisége alapján, a keresések, oldalmegtekintések, interakciók és eladások mellett a Lyst alkalmazásban.
A világ legmenőbb termékeinek megtalálásához a Lyst képlete több mint nyolcmillió terméket szűr a közösségi médiában tett említések mennyisége alapján, a keresések, oldalmegtekintések, interakciók és eladások mellett a Lyst alkalmazásban. Forrás Lyst

A Skims az első negyedévben szerepelt először a listán, azóta pedig három helyet lépett előre. Ez megerősíti a gyanút, hogy 2019 óta Kim Kardashian alakformáló márkája igazi popkulturális és gazdasági szenzációvá vált, újjáélesztve ezzel a haldoklónak hitt fehérnemű kategóriát.