A holland Human Material Loop célja, hogy a hajhulladék felhasználásával csökkentse az emberiség környezeti lábnyomát.
Emberi hajat használ fel legújabb kollekciójához a Human Material Loop holland startup, melynek társalapítója a magyar Kollár Zsófia. A márka elhullott hajszálakkal bélelt kabátokkal és hajjal szőtt pulóverekkel kívánja csökkenteni az évente mintegy 72 milliárd kilogramm hajhulladékot – ami körülbelül az Eiffel-torony súlyának felel meg.
Mennyire törődünk a hajunkkal, amikor viszont levágják, már undorodunk tőle
– magyarázta környezettudatos döntései miértjét a CNN-nek Kollár.
A levágott emberi haj a legtöbbször kukászsákokban végzi, mely bomlása alatt így ott üvegházhatású gázokat termel – ami közel 72 milliárd kilogramm hajhulladéknál már igencsak aggasztó eredményeket sejtet.
Az emberi szőrzet ruházati felhasználása forradalmasíthatja saját testünkhöz való viszonyunkat, valamint új alternatívákat nyithat a divatban. A márka hollandiai, belgiumi és luxemburgi fodrászatokból szerzi be a levágott vagy letört hajszálakat, azokat összefonják, cérnává alakítják, majd az így kapott fonalat befestik.
A hajból készült ruhadarabokat nem lehet megvásárolni, hiszen a vállalkozás célja, hogy anyagot biztosítson más márkáknak, de úgy tűnik, hogy az úttörő elképzelés valóban működhet. Például a hajjal bélelt kabát Argentína legmagasabb hegyén, a 6960 méter magas Aconcaguán is megállta a helyét.