Ha mindig is szerettél volna egy autót, amiben kompromisszum nélkül elfér az összes spanod, és a kertek alatti utak helyett a kereteken is át szeretnél zúzni vele, akkor van egy tippünk: bemutatták a ráncfelvarrott Kia Sorentót.
Manapság – hála a közösségi médiának – nem könnyű bármilyen iparági titkot megtartani. Ez akkor sem volt másképp, amikor elkezdtek szivárogni az első képek a faceliftelt Sorentóról – az első, amit lelepleztek, a jármű orra volt.
A Kia hatalmasat ment a legújabb elektromos SUV-szériájával, az EV9-cel. Ezt a sikert meglovagolva a koreai mérnökök gyorsan rá is pattintották az új Sorentóra az elektromos tesó motorházát – de szerencsére nem egy az egyben, így azért megőrzött magából, a régi jellemzőkből is jópárat.
Azóta a dél-koreai gyártó bemutatta az autót, így minden apró részletre fény derült. A hazánkban is nagy népszerűségnek örvendő SUV, egy sokkal modernebb formában mutatkozik be, amely a várakozásoknak megfelelően tükrözi a márka új formavilágát. A legnagyobb változások az orr-részen történtek, ahol a korábbi keskeny, vízszintesen elhelyezett lámpákat felváltotta a továbbfejlesztett, magasan elhelyezett LED-sor. A Sorento így a T-alakú hűtőrácsot és az EV9 vagy a nemrégiben felújított Picanto szellemiségét viszi tovább.
A ráncfelvarrás nem csak a motorházat érintette. Sokkal finomabban ugyan, de belenyúltak a teljes kaszniba, a felnikbe, illetve az autó hátsó részét is finoman újragondolták. Emellett a belsőt is újra szabták, ahol a modern látványt szerették volna ötvözni a luxus érzetével: a steppelt bőrülés és a minőségi anyagok felhasználásának köszönhetően nemcsak ránézésre próbáltak a luxuskategória felé tendálni, hanem valóban egy top kategóriás belső teret hoztak össze a mérnökök.
Az autóban természetesen minden olyan extra megtalálható, ami manapság egy ilyen kaliberű SUV-tól elvárható: adaptív tempomat, telefonról vezérelhető, álló hűtés-fűtés, 360 fokos kamerarendszer, holttérfigyelő, illetve egy minden igényt kielégítő multimédia-rendszer. A hab a tortán, hogy ha szeretnénk, az autót már az ujjlenyomatunkkal is el tudjuk indítani. Sőt, utunk végeztével, a parkolás után emlékeztetővel figyelmeztet, hogy ne nyissuk rá az ajtót egy arra haladó autóra vagy biciklisre.
A felszereltség tekintetében rettenetesen sok opció áll a vásárlók rendelkezésére: kezdve az alapmodellel, ami egy 2.5-ös, 196 lóerős motort kapott, sima kétkerekes meghajtás mellett; egészen a csúcsmodellig, amiben minden földi jó mellett szintén egy 2.5-ös motor pörög, de már 285 lóerő mellett, és ez itt már négy kereket hajt meg.
Tehát ha egy új SUV vásárlásán gondolkodsz, amiben még rendes benzines motor van, és hegyen-völgyön átvisz kérdés nélkül, ráadásul mindezt úgy, hogy közben egy luxus-magánrepülőben érzed magad, akkor uccu neki, itt a te autód.