És micsoda ikonikus járat lett erre a kiváltságos feladatra a kiválasztott.
A mai naptól egy Magyarországon eddig nem alkalmazott digitális megoldással találkozhatnak a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei. A BKK, a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésében elindult a Budapest Pay&GO tesztidőszaka. Az új digitális szolgáltatásnak köszönhetően a 100E Repülőtéri Expresszen a jegyvásárlás és érvényesítés egyetlen mozdulattal történik, amelyhez csupán egy bankkártyára van szükség, írja közleményében a BKK.
Hogyan is működik az új rendszer?
A varázslat abban rejlik, hogy az utasok akár bármilyen előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájukkal, az arra szükséges alkalmazást futtató okostelefonjukkal vagy okosórájukkal is vásárolhatnak jegyet a csóró egyetemisták urizálásaként számontartott 100E buszon. Tudjátok, amire vagy azért veszünk jegyet, hogy ne kelljen Kökin átszállni sietségünkben, vagy mert nem akarjuk fél vesénket eladni egy taxira, akkor pedig inkább összeszorítjuk szánkat a 2200 forintos vonaljegyre (ami februárban még csupán 1500 forint volt).
Egyébként a Budapest Pay&GO alkalmazása a Nyugat-Európában már jól működő mechanizmust veszi alapul, miszerint a vásárlással gyakorlatilag egyszerre érvényesítjük jegyünket. Ellenőrzés alatt pedig a tranzakció hitelességét kell csupán bemutatnunk. Ez egy gyorsabb, papírmentessége miatt pedig környezetbarátabb megoldás. Arról nem is beszélve, hogy Ferihegyen általában ötből három és fél jegyértékesítő automata soha nem működik, így némi nyugalmat is spórolhatunk magunknak.
A BKK tervei között szerepel, hogy ezt a még tesztfázisban lévő jegyrendszert később az M1-es metróra is kiterjesszék.