Az énekesnő több mint 20 évvel később beszélt először arról a Call Her Daddy című podcastben, miért utálta a Stripped és Justified közös turnéját.
Christina Aguilera nemrégen a Call Her Daddy című podcast vendége volt, az énekes pedig nyíltan mesélt arról a kettős mércéről, amellyel a Justin Timberlake-kel közös turnéja során szembesült még 2003-ban.
![](https://storage.refresher.hu/article/06283298524d0074eeae.jpg?is=1200x2000&s=f9a283206fe83a5410699777ff778712443c8e0c32ff30d0ebe13a82244a4533)
Timberlake és Aguilera húsz évvel ezelőtt indultak közös turnéra Stripped és Justified című albumaikkal, noha kettejük kapcsolata régre, egészen a kilencvenes évekig nyúl vissza, mivel mind a ketten tagjai voltak az egykori Mickey Mouse Clubnak. Christina elbeszélése alapján bár a turné óriási sikernek tűnt, neki akkor, huszas évei elején kellett szembesülnie azzal, hogy a kor zeneipara valamint a média mennyire szexista módon kezelte a nőket és főleg a női énekeseket.
A Call Her Daddy legújabb részében Christina felidézte, hogyan bántak vele férfi turnétársához képest, aki sokkal nagyobb kreatív kontrollt kapott, és sokkal kevesebb ellenőrzésnek volt kitéve, mint ő maga.
„A kettős mérce óriási volt, amikor Justin és én a Stripped és Justified turnét csináltuk. Voltak olyan alkalmak, amikor csak azon gondolkodtam: Miért van az, hogy ami neki jó, az nekem egyáltalán nem jó?”
– emlékezett vissza az énekes.
Ahogy azt a műsorvezető Alex Coopernek mesélte, állandóan úgy érezte, visszalökik őt a saját útjára, ráadásul a média nagyon helytelenül viselkedett vele. A műsorvezető a kettős mércével való visszaélésre a már jól ismert példát hozta fel, miszerint
ha két ellenkező nemű ember ugyanazt a dolgot műveli, a nőt ribancnak címkézik meg, a férfi viszont marad a szomszéd fiú (vagyis pont ugyanolyan „ártatlan” ember, mint mi magunk...).
Christina Aguilera a kétezres évek elején igazi úttörőnek számított, hiszen nyíltan merte kommunikálni zenéjében a női szexualitást. Persze azzal egyetemben, hogy képes volt felvállalni magát, rengeteg kritikát és gyalázást kapott, ráadásul a média előszeretettel ugrasztotta őt össze valamelyik női „vetélytársával”, az újságok pedig zenéje helyett sokszor inkább azzal voltak elfoglalva, kivel rúgta össze a port az énekesnő, vagy éppen melyik hollywoodi szépfiúval kapták őt lencsevégre. Ahogy a Call Her Daddy-ben elmesélte, ma már csak nevet az egykori slut-shamingen, hiszen szüzességét is sokkal „később veszítette el, mint gondolnánk”.
![Charli XCX, a Tumblr egykori dívája, aki shrekzöldre pingálta a popkultúrát és a divatot is](https://storage.refresher.hu/article/Charli-XCX-a-Tumblr-egykori-divaja-aki-shrekzoldre-pingalta-a-popkulturat-es-a-divatot-is~b9c99b8c6402523364c6.jpg?is=150x200c&ic=512x0x1151x1535&s=489430ef2acbbec4273138eab8d44e8c8af26f9bac8f4e06388ddadff8aeb122)
„Úgy voltam akkor vele, hogy olyan dalokat kell csinálnom, amelyek jelentenek számomra valamit, és érvényesek arra az emberre nézve, aki vagyok. Félelem nélkül” – folytatta a podcastben az ötszörös Grammy-győztes. „És ebbe beletartozik a szexualitás is! Úgy éreztem, hogy sok a szégyen és a félelem a téma körül... szóval csak az akartam lenni, aki vagyok, és egy biztonságos teret akartam teremteni, ahol mindenki jól érezheti magát és beszélhet.”