24 óra alatt 65 millió kilométer, percenként 390 ezer háztartás. Nem kevés dolga van az öregnek, hogy aztán egész évben ne kelljen semmit se csinálnia.
Eljött a karácsony, és bár nálunk hagyományosan elvileg a Jézuska hozza az ajándékot, a Mikulás útját most te is élőben követheted végig. Sok dolga van a nagyszakállúnak, hiszen idén már több mint nyolcmilliárd helyre kell elmennie, 24 óra alatt 65 millió kilométert kell megtennie, percenként pedig 390 ezer háztartásban kell leraknia a szajrét, és akkor még nem is beszéltünk a végtelen mennyiségű kekszről és tejről, amit az amerikai gyerekek hagynak kint a megfáradt Mikulásnak az asztalon.
Komolyabbra fordítva a szót: a Kanada és az Egyesült Államok légvédelméért felelős Észak-amerikai Légvédelmi Parancsnokság (NORAD) minden évben lehetőséget kínál az embereknek arra, hogy az interneten keresztül kövessék végig a Mikulás útját. Az egész még 1955-ben kezdődött, amikor a Sears nevű amerikai áruházlánc akciójának keretein belül december 24-én a gyerekek felhívhatták a Mikulás telefonközpontját, hogy még gyorsan elmondhassák az öregnek, milyen kívánságot felejtettek el felírni az ajándéklistára.
A Grincs nélkül nincs karácsony: 10 fun fact a filmről, aminek a zöld mukija amúgy nem is zöld volt
3 órája
A Sears azonban vétett egy apró hibát, ugyanis rossz telefonszámot írtak le a hirdetésbe, így a beérkező hívásokat mind az Egyesült Államok légvédelmi parancsnokságának (CONAD) ügyeletes tisztje kapta, aki így egy pillanatra sem tudott elszökni a telefoncsörgés elől. A légvédelmi központ válaszolt a hívásokra, a következő évben pedig már ők maguk szervezték a mikulásfigyelő forródrótot, ezt a hagyományt pedig az 1958-ban megalakult NORAD is folytatta. Azóta minden évben végigkövetik a Mikulás útját az Északi-sarktól a Déli-sarkig, válaszolnak a bejövő telefonhívásokra és e-mailekre, de aki csak a karácsonyi készülődésben berakná a háttérben, merre tart a Mikulás, az Youtube-on is végigkövetheti szánjának útját.