A Telex arról ír, hogy a kormánypárt hirdetéseinél – amit nem politikai kategóriába soroltak – egy lengyel cég van feltüntetve finanszírozóként.
Továbbra is jelennek meg politikai tartalmú hirdetések a Google felületein annak ellenére, hogy a techóriás szeptember 22-én lekapcsolta ezeket az EU-ban. A Telex arról ír, hogy megtalálhatták a módszert, hogy a Fidesz hogyan teszi közzé a hirdetéseit.
A lap azt írja, hogy a lekapcsolással együtt a Google nemrég megszüntette a politikai hirdetések nyilvános adatbázisát az EU-ban, a nem közéleti reklámokról azonban továbbra is vezet egy átláthatósági oldalt, ami egyébként jóval kevésbé részletes. Ebben a rendszerben jól látható, hogy a Fidesz a mai napig gőzerővel ontja a felhasználókra a Harcosok Klubja hirdetéseit, csak azok nem politikai reklámnak vannak címkézve, hanem vállalati, internetes és telekommunikációs kategóriákban futnak. A legérdekesebb részlet pedig az, hogy az adatbázis szerint a hirdetési kampányokért nem a Fidesz, hanem egy Full Stack Experts Sp. z o.o. nevű lengyel cég fizet.

A kategóriákba egyébként a Google rendszere sorolja be a hirdetéseket, így a félrecímkézés lehet az algoritmus hibája, de ettől még fennáll a kérdés: hogyha a Fidesz tudja, hogy tilos a politikai reklám, miért próbálkozik vele mégis, az algoritmus bénázásában bízva? – fogalmaz a Telex cikke. De azt, hogy ki állja egy-egy hirdetés költségeit, maga a hirdető adja meg, tehát ebben az esetben a Fidesz – Magyar Polgári Szövetség.
A Full Stack Experts egy tanácsadó és különböző webes szolgáltatásokat nyújtó lengyel cég, ami több Google-ös programban is partner. Saját elmondásuk szerint ők egy martechcég, azaz marketinges technológiával foglalkoznak. A lap megkérdezte őket arról, hogy milyen kapcsolatban állnak a Fidesszel, hogy valóban ők fizetnek-e a hirdetésekért, ha igen, miért; valamint arról, hogy mit gondolnak arról, ha egy ország kormánypártjának hirdetéseiért egy külföldi cég fizet.
„Az FSE nem hirdető. Nem vagyunk felelősek konkrét hirdetési kampányok létrehozásáért, tartalmáért vagy célzottságáért, beleértve a Fidesz párthoz kapcsolódó kampányokat is. Az átláthatósági jelentésekben szereplő fizetőként való megjelenésünk kizárólag abból adódik, hogy hirdetési licenceket és technikai hozzáférést értékesítünk világszerte több tucat vállalati ügyfelünknek. Kizárólag technológiai szolgáltatóként működünk”
– írják.
A Telex a Google-t és a Fideszt is megkereste, de érdemi választ nem kaptak az ügyben.