A Google az Európai Unió rendelete miatt döntött így, aminek célja, hogy szigorúbban szabályozza a politikai hirdetéseket. A következő hetekben a Meta is hasonlóan fog eljárni.
Hétfőtől, azaz szeptember 22-től végleg lelövi a politikai hirdetéseket a Google, ami gyakorlatilag a legnagyobb online reklámplatform – írja a Telex.
Mint ismert, a Google egy október 10-én életbe lévő EU-s rendelet miatt még 2024 végén jelentette be, hogy nem fog megjeleníteni politikai hirdetéseket a platformjain az Európai Unión belül. A vállalat szerint annyira ködös a politikai reklámok átláthatóságáról és célzásáról szóló rendelet, hogy inkább teljesen felszámolja a politikai hirdetéseket a platformjain, vagyis a YouTube-on és az AdSense-ben, azaz a hirdetési felületükben. A Telex emlékeztet: egyelőre nem tudni, hogy 22-én mikortól él a tiltás, milyen időzóna szerint, és a már futó kampányokat is leállítják, vagy csak újakat nem fogadnak be.
Nem a Google az első vállalat, aki hasonló döntést hozott, hamarosan a Meta is száműzi felületein az Európai Unióban a politikai, társadalmi tartalmú hirdetéseket.
A Meta és a Google tiltása a magyar kormánynak elég nagy érvágás lesz: a 2024-es európai parlamenti és önkormányzati választások előtt, április és május között 105 millió forintot tapsolt el Google-hirdetésekre, ezzel megszerezve magának az Európai Unió legnagyobb hirdetője címet a politikai hirdetések tekintetében, míg a Metán a választásokat követő kilenc hónapban Magyarországról 1,3 milliárd forint értékben vásároltak politikai hirdetést a platformon – ebből 1,1 milliárdot költött a kormány, a választási kampányban pedig ennél is többet, öt hónap alatt 3,4 milliárd forintot.