A vállalat elkaszálja a politikai hirdetéseket a platformjain egy EU-s rendelet miatt.
A Google után a Meta is bejelentette, hogy októbertől betiltja platformjain az Európai Unióban a politikával kapcsolatos hirdetéseket – írja a Euronews.
Az Instagramot, a Facebookot, a Threadset és a Whatsappot is tulajdonoló vállalat a közleményében azt írja, a döntést a politikai reklámok átláthatóságáról és célzottságáról szóló EU-s rendelet miatt hozták meg, ami október 10-én lép hatályba. A Meta szerint a politikai reklámokra vonatkozó új szabályok túl bonyolultak és jogi bizonytalanságot szülnek, ezért inkább meg sem próbálnak megfelelni a követelményeknek. A platformokon továbbra is lehet majd politikai tartalmakat posztolni, csak nem fizetett hirdetésként.
A Meta döntése főleg a Fidesznek fájhat, hiszen itthon ők tapsolták el messze a legtöbbet Facebook-hirdetésre. A Hvg emlékeztet: a tavaly nyári európai parlamenti és önkormányzati választásokat követő kilenc hónapban összesen Magyarországról 1,3 milliárd forint értékben vásároltak politikai hirdetést a platformon, ebből 1,1 milliárdot költött a kormány, míg a választási kampányban ennél is többet, öt hónap alatt 3,4 milliárd forintot.