2025.6.19 9:38
Olvasási idő 4:05
Tóth Csilla

A L'Oréal a tudomány, a technológia és a kreativitás erejét használva feszegeti a szépség új határait

ÉLETMÓD SZÉPSÉG SZÉPSÉGÁPOLÁS

A L’Oréal 2025. június 11–13. között a párizsi VivaTech rendezvényen mutatta be legnagyobb és legfejlettebb szépséginnovációs portfólióját és technológia újításait.

A L’Oréal kilencedik alkalommal vett részt Európa vezető technológiai konferenciáján, és mutatta be a legújabb piacra lépő innovációit, amelyek a személyre szabott, inkluzív és fenntartható szépség terén kínálnak újdonságokat, valamint adnak előzetes bepillantást a közelgő termékbevezetésekbe. Ezek között szerepel a L’Oréal Longevity Integrative ScienceTM, amely a biológiai öregedés gyökérokait célozza; a vertikális farmtechnológiája, amely mesterséges intelligenciával támogatott növényi alapú összetevők termesztését segíti; a YSL Beauty Hyper Look Studio, amely lehetővé teszi a divatos sminkek virtuális kipróbálását; valamint a L’Oréal Paris Beauty Genius, amely az Agentic AI és a WhatsApp integrációjával mélyíti el a fogyasztókkal való szorosabb kapcsolatot.

„A BeautyTech terén elért vezető szerepünket kihasználva új szépségfrontokat nyitunk, egyedülálló ökoszisztémát építve külső partnereinkkel, akik szakértőinkkel együtt keltik életre azokat a szépséginnovációkat, amelyek a fogyasztók megoldatlan igényeit és vágyait célozzák” – mondta el Barbara Lavernos, a L’Oréal Csoport kutatásért, innovációért és technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese. „Az idei a L’Oréal legbátrabb megjelenése a VivaTechen olyan jövőálló, nagy hatású innovációkkal, amelyek az élethosszig tartó szépség, fenntarthatóság, fogyasztói gondoskodás és kreatív szolgáltatások területén egy új korszakot képviselnek.”

Forrás L'ORÉAL

„A technológia szinte minden aspektusában hatással van a fogyasztóink mindennapi életére” – tette hozzá Asmita Dubey, a L’Oréal Csoport digitális és marketingigazgatója. „Az olyan átalakító technológiák, mint az AI, Gen AI és Agentic AI, újradefiniálják a fogyasztói elvárásokat és felforgatják a fogyasztói élményt a szépségiparban, ezért mi továbbra is arra fókuszálunk, hogy a kreativitás és a technológia ötvözésével páratlan fogyasztói élményt nyújtsunk.”

A L’Oréal a VivaTech 2025-ön bemutatta az Open Innovation ökoszisztéma erejét is, amely a L’Oréal belső kutatási, innovációs, digitális és technológiai csapatainak együttműködésével hozza össze a biotechnológia, digitális, technológiai és tudományos óriásvállalatok és startupok új generációjának elsöprő erejét. Az így létrejövő portfólió több új, a VivaTechen először debütáló újítást tartalmaz, köztük olyan megoldásokat, amelyek már elérhetőek a fogyasztók és az iparág számára:

A hosszú élettartam új határai

  • A L’Oréal Longevity Integrative ScienceTM a technológiai fejlesztéseket és a bőrszakértői tudást ötvözi, hogy áttérjen a helyreállító gondoskodásról a megelőző gondoskodásra, a biológiai öregedés gyökérokait célozva, és meghosszabbítva a bőr sejtszintű egészségi állapotát. A L’Oréal Longevity Wheel megfejti a bőr biológiai öregedését, és feltárja annak kilenc összekapcsolódó jellemzőjét a saját szabadalmaztatott Longevity AI Cloud™ használatával.
  • A Lancôme Cell BioPrint a NanoEntekkel közösen kifejlesztett eszköz, amely forradalmasítja a fogyasztói bőrintelligenciát, a hosszú élet titkát kutató tudomány területén. Egy hordozható biológiai diagnosztikai eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megértsék bőrük öregedési pályáját és betekintést nyerjenek a bőrük biológiai életkorának visszafordításához szükséges bőrápolási megoldásokba.
  • A Lancôme RÉNERGIE NANO-RESURFACER 400 BOOSTER újgenerációs otthoni bőrápoló eszköz fokozza a helyi hatóanyagok bőrbe jutását, és maximalizálja a Rénergie H.C.F. Triple Serum hatékonyságát, klinikai szintű eredményeket biztosítva, otthoni használat során is. Az eszközt szabadalmaztatott nanochip-technológia működteti, amely 400 ultrapontos nanotűvel képes láthatatlan mikroutakat létrehozni a bőrön, fájdalom és leállási idő nélkül.
Lancôme RÉNERGIE NANO-RESURFACER 400 BOOSTER Forrás Vivatech

A fenntarthatóság új határai

  • Az Interstellar Lab ‘BioPods’ vertikális farmtechnológiája lehetővé teszi növényalapú összetevők termesztését függőleges rétegekben, mesterséges intelligencia segítségével, teljes kontrollt biztosítva a növények növekedése felett. Optimális víz- és energiafelhasználása mellett biztosítja a magas minőségű növényi eredetű alapanyagot a kozmetikai ipar számára.
  • Az Osmobloom™ egy igazi áttörést jelentő a levegőmegkötő technológia egyedülálló illatok kifejlesztésére. A Cosmo International Fragrancesszel kötött exkluzív partnerség eredményeként az Osmobloom™ megköti egy virág illatmolekuláit, miközben a virág teljesen érintetlen marad – beleértve azokat a növényeket is, amelyek illata korábban természetes módon nem volt kivonható. Az Osmobloom™ fejlesztése áll a tubarózsa-illat mögött a Valentino Beauty ‘Private talk’ Anatomy of Dreams illatkollekciójában.
  • A L’Oréal Professionnel AirLight Pro a Zuvival közösen kifejlesztett, forradalmi hajszárító, amely a szépségipari szakemberek és a fogyasztók számára egyaránt ideális. Az AirLight Pro egyesíti a levegő, a hő és – most először – az infravörös fény erejét, amely közvetlenül a vízmolekulákat célozza meg, gyorsítva a víz elpárolgási folyamatát, így akár 21%-kal gyorsabb szárítást, és akár 55%-kal magasabb fokú hidratálást eredményez a fényesebb, simább hajért, miközben akár 19%-kal kevesebb energiát fogyasztást.
A L’Oréal Professionnel AirLight Pro a Zuvival közösen kifejlesztett, forradalmi hajszárítója. Forrás L'ORÉAL

A szépségipari szolgáltatások új határai

  • A Metával együttműködve a L’Oreal Paris Beauty Genius, egy Agentic mesterséges intelligenciával működő, 24/7-ben elérhető személyes szépségasszisztens, hamarosan megjelenik a WhatsAppon belül. A Meta és a L’Oréal Paris közösen újraértelmezik a fogyasztók szépségápolással kapcsolatos felfedezésének, megértésének és kapcsolatteremtésének módját azáltal, hogy a világ leggyakrabban használt üzenetküldő alkalmazásán keresztül nagymértékben kínálnak egyéni, személyre szabott útmutatást.
  • A La Roche-Posay Spotscan+Coach alkalmazást bőrgyógyászokkal közösen fejlesztették ki, és ez az első olyan aknékezelési alkalmazás, amely a fejlett mesterségesintelligencia-alapú bőrelemzést személyre szabott rutinokkal és érzelmi támogatással ötvözi. A világ vezető mentális wellnessalkalmazásával, a Calmmal kötött partnerség révén az LRP Spotscan+Coach felhasználói hozzáférhetnek vezetett meditációkhoz, légzőgyakorlatokhoz, alvást segítő eszközökhöz és szakértői tartalmakhoz, amelyek támogatják a stresszcsökkentést és a holisztikus jóllétet, kezelve a pattanások mentális egészségre gyakorolt hatásait.
  • A Noli („No one like I” – “Senki sem olyan, mint én”) az első mesterséges intelligenciával működő, több márkát összefogó piactér startup, amelyet a L’Oréal Groupe alapított és támogat, újraértelmezi a szépségápolási cikkek felfedezésének és vásárlásának módját. A Noli szépségtanácsadóként működik, több mint 1 millió arcszkennelési adatpontból és több ezer termékformulából épített, hatékony mesterséges intelligencia által vezérelt diagnosztikai eszközök segítségével töri át a kommunikációs zajt, hogy dekódolja a felhasználók szépségprofilját, és összepárosítsa azokat a személyre szabott termékajánlásokkal. A Noli a L’Oréal Groupe páratlan szépségtechnológiai vezető szerepére, a szépségápolásban szerzett évszázados szakértelmére, valamint a szépséggel foglalkozó tudomány és a fogyasztói ismeretek széles körű ismeretére támaszkodik.
  • Az Agentic Consumer Care forradalmasítja a szépségápolási fogyasztói szolgáltatásokat. A Salesforce generatív mesterségesintelligencia-megoldásának segítségével a L’Oréal a napi munkát végző ügyfélszolgálati munkatársai életét könnyíti meg, felszabadítva őket a rutinfeladatok alól, és ezáltal kiegészíti, nem pedig helyettesíti az emberi interakciót. A L’Oréal célja, hogy még mélyebb és személyre szabottabb kapcsolatokat építsen ki fogyasztóival.
Noli Forrás L'oreal Group

A kreativitás és a kultúra új határai

  • YSL Beauty Hyper Look Studio, ahol a közösségi média találkozik az YSL sminkművészettel – egy tér, amely az YSL Beauty szellemét ötvözi a következő generációs technológiával. Az YSL Beauty Hyper Look Studio vendégei egy válogatott közösségi tartalmakból álló valós idejű feedből választhatnak ki egy trendi beauty-megoldást, amelynek segítségével egyedi, virtuális átalakuláson vehetnek részt.
  •  A CreAltech a L’Oréal szépségtartalom-készítő laboratóriuma, amely a generatív AI erejével fokozza a marketing- és tartalomkészítő csapat kreativitását. Modellek, szakértelem, technológiák és partnerek – többek között a Google, az Adobe és az OMI – moduláris ökoszisztémájával a CreAltech lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy akár több ezer egyedi, márkára szabott képet, szöveget és videót generáljanak különböző platformokra és globális közönségek számára.