Sem a boltok, sem a gyártó nem számított ekkora érdeklődésre.
Hatalmas volt az érdeklődés a március végén újra piacra dobott Traubisoda iránt, sok üzletben pillanatok alatt elkapkodták a készleteket. A népszerűség meglepte a gyártót is, emiatt egyes boltokban jelenleg kizárólag időszakos akciók keretében kapható a termék.
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetője azt mondta, hogy az éves tervezett adag felét már eladták – ami megmagyarázza, miért nem lehetett sok helyen megtalálni a polcokon a nosztalgikus üdítőt.
A termék elérhetősége erősen függ az egyes kereskedelmi láncok hozzáállásától és terméklistázási gyakorlatától. Egyes boltok gyorsan reagáltak a megnövekedett keresletre, és beemelték a Traubit az állandó kínálatukba, viszont mások csupán időszakos, úgynevezett in-out akciók során árulják – jellemzően egy-egy hetes periódusokban.
Mivel a Traubinak nem volt közvetlen piaci előzménye – tekintve, hogy évekig nem volt kapható – sok esetben óvatosan, kisebb mennyiségű készlettel indították el az akciókat. Ez ahhoz vezetett, hogy a boltokban kihelyezett készletek gyakran már 2-3 nap alatt elfogytak.
A végleges, állandó bolti jelenlét még több lánc esetében kérdéses, viszont vannak kivételek. Ilyen például, a Reál, a Coop, a Metro, az Auchan és a Tesco – írja a hvg.
valamint minden hazai nagykereskedelmi partnerük.
Ezzel szemben a Lidl, Penny és SPAR üzletláncokkal jelenleg csak a fent említett időszakos promók formájában működik együtt a gyártó – tette hozzá Pécskövi Tibor.