Lehet, hogy ezért halt meg, mert nem gyakoroltál, de amúgy semmi izé.
Meghalt Duo, vagy ahogy mi ismerjük, a Duolingo-bagoly – közölte a pittsburghi cég a közösségi médiában. A közlemény szerint a „hatóságok” vizsgálják a halál okát, és a vállalat együttműködik velük.
„Tbh (őszintén szólva – a szerk), valószínűleg meghalt, miközben várta, hogy elvégezd a leckéd, de nem tudhatjuk. Tisztában vagyunk vele, hogy sok ellensége volt, de kérjük, hogy tartózkodjatok attól, hogy a kommentekben megosszátok, miért utáltátok őt. Ha osztoznál a gyászban, kérlek, add meg a hitelkártyád számát is, hogy automatikusan feliratkoztassunk a Duolingo Maxra, az ő emlékére”
– írja a vállalat, ami a céges mémkultúra egyik éllovasa, és néha már-már meglepő gátlástalansággal képes beleállni egy-egy mémbe, ahogy ez esetben is.
an important message from Duolingo pic.twitter.com/jTTT680yVs
— Duolingo (@duolingo) February 11, 2025
A KDKA-TV-nek adott nyilatkozatában egy szóvivő megerősítette, hogy Duo valóban halott, egy marketingkampány részeként, de az embereknek valójában tartózkodniuk kellene a hitelkártyaadataik közzétételétől.
A márka a profilképét is frissítette, amin Duo bagoly szemére X-et rajzoltak, jelezve, hogy vége van, kipurcant.
A Duolingo szerint akkor kezdtek igazán ráállni a laza hangvételű kommunikációra, amikor a bagoly internetes szenzációvá vált.
„A kabalánkat eredetileg a rendszeres gyakorlás ösztönzésére terveztük. De amint az internet rátette a kezét, egy összetettebb – sőt, fenyegető – karakterré vált, saját történettel. Még mindig aranyos és bújós. De arra is hajlandó, hogy ideiglenesen elköltöztesse a családodat, hogy végre befejezd a leckéket”
– írta a cég a kézikönyvében.