2024.11.28 13:45
Olvasási idő 1:24
Maier Péter

Nem is vagyunk rosszak a gyerekkori álmaink megvalósításában – derül ki az Azahriah-film mellé készített kutatásból

TÁRSADALOM AZAHRIAH IONESCU RAUL KUTATÁS MI VAGYUNK AZAHRIAH

A magyar emberek vágyairól és inspirációiról készített kutatást a "Mi vagyunk Azahriah" című film egyik szponzora, amiből többek között az is kiderült, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről.

A magyar emberek álmairól és vágyairól készített kutatást közel 1200 ember megkérdezésével a Mi vagyunk Azahriah című film egyik szponzora, a Yettel mobilszolgáltató cég.

Az eredmények szerint a magyarok legtöbbjének jelenleg utazással kapcsolatos vágyai vannak (48 százalék), ezt követik szorosan a vagyoni jellegű (41 százalék), majd fej-fej mellett a munka és a hobbi terén megfogalmazott tervek (28-28 százalék).

A legtöbben rövid távon – 1 vagy 2-5 éven belül – tervezik vágyaik megvalósítását, és csupán a válaszadók 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jelenleg nincsen semmilyen álma. Kiderült az is, minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről.

A válaszadóknál a gyerekkori álmok tekintetében is a karrier és az utazás köszön vissza legerősebben (37 és 35 százalék), ezek mellett a párkapcsolat területét említették a legtöbben (27 százalék). A vagyonszerzést csupán 23 százalékuk jelölte gyerekkori vágyként a jelenlegi 41 százalékhoz képest.

Ahogy a hozzánk eljuttatott közleményben írják, minden tizedik ember, akinek volt valamilyen vágyakozása, úgy érzi, hogy az összes gyerekkori álmát meg tudta valósítani, illetve a válaszadók több mint fele számolt be arról, hogy több is volt, amit sikerült megvalósítania. Csupán 14 százalék véli úgy, hogy nem valósította meg egyiket sem.

Kiemelt tartalom
Hát itt meg mi történik? – Mozikba került a Mi vagyunk Azahriah, ami a nagy progresszivitásában elvesztette az igazi varázsát Hát itt meg mi történik? – Mozikba került a Mi vagyunk Azahriah, ami a nagy progresszivitásában elvesztette az igazi varázsát 2024.11.30 11:25

További érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály saját bevallása szerint gyerekként jobban vágyott hírnévre a többi korcsoporthoz képest: a 16-19 évesek körében ez 41 százalék, a 20-29 évesek között 20 százalék, míg a többieknél ez az érték csak 5-15 százalék között mozog.

Vágyaink, céljaink a mozgatórugóink, hiszen valamilyen öröm-, illetve értelemmel teli dolog véghezvitele adhat erőt az életünkben, motiválhat minket a mindennapjainkban. Ezzel ellentétben az értelemnélküliség idővel egy alapvető egzisztenciális alapszorongást indíthat be bennünk. Mindemellett látható a kutatásból, hogy az egyes életszakaszainkban jellemzően eltérőek a törekvéseink, és sokat tanulhatunk önmagunkról, ha ezekre tudatosan tekintünk

– mondta Dienes Angéla pszichológus, aki szerint nagyon fontos elgyászolni azokat a célokat, amiket nem sikerült elérni. „Helyettük megfogalmazhatunk egyéb reális, akár kisebb részcélokat, melyek képességeinknek megfelelőek, elérhetőek, és ezáltal tovább inspirálnak minket.“

A szakértő hozzátette: mások sikertörténetei gyakran szolgálhatnak inspirációként, emlékeztetve, hogy kitartással a saját álmaink is elérhetővé válhatnak. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok több mint fele inspirálónak találja mások sikertörténetét.

A Mi vagyunk Azahriah november 28-tól látható a mozikban.