A divatipar minden évben kitesz magáért, és a kifutók világa idén sem volt botrányoktól és bravúroktól mentes: mutatjuk a legemlékezetesebb pillanatokat!
Legvirálisabb pillanat: Bella Hadid
Az októberi párizsi divathét bemutatóját egy elég szürreális finálé zárta le, ami piros betűvel írta be magát a divattörténelembe. A Coperni márka a Fabrican nevű sprayt permetezte Bella Hadid pőre testére, ami az innovatív technológiának köszönhetően néhány percen belül szövetté, pontosabban egy elegáns fehér ruhává szilárdult. A váratlan pillanatot természetesen megörökítették, felkerült az internetre, a show után a CoperniDress tag pedig több mint egymillió megtekintést zsebelt be.
Az év feltörekvő csillaga: Sydney Sweeney
A színésznőnek az Eufória című sorozat hozta meg a sikert, és idén sem pihent túl sokat: a Barbarella remakje és a Madame Web szerepei mellett begyűjtött két Emmy-díj jelölést, emellett szerepelt a Hollywood Reporter, a Cosmopolitan és a Time magazin címlapjain is. A színésznő igazi divatikonná avanzsált a szemünk előtt, a vörös szőnyeges megjelenéséről pedig olyan nagy nevek gondoskodtak, mint Tom Ford, Balmain, Rokh, Saint Laurent vagy a Rodart.
A legnagyobb vörös szőnyeges pillanat: Kim Kardashian
Kim Kardashian talán kicsit messzire ment, sokak szerint egyenesen „meggyalázta“ a popkultúra egy szeletét, amikor Marilyn Monroe ikonikus ruháját viselte a 2022-es MET-gálán. A szőke szexikon még 1962-ben jelent meg a ruhakölteményben, amikor John F. Kennedy amerikai elnök 45. születésnapján énekelt. A Bob Mackie által tervezett darab minden idők egyik legdrágább estélyi ruhája: 2016-ban közel 5 millió dollárért kelt el egy aukción.
Az év legmenőbb trendje: Barbie-core
A lyst.com összeállítása szerint 2022 rögeszméje - a Y2K divat felemelkedésével egyidőben - a rózsaszín lett, ami a Valentinótól indult: egy héttel azután, hogy a divatház bemutatta rózsaszín kollekcióját a Fashion Week kifutóján, a keresések száma 152%-kal ugrott meg rá. A kollekciót azóta a legnagyobb celebek viselik, és több mint 76,9 millió megtekintést generált a TikTokon.
Ezt a sikert csak tetézte a Barbie-film: miután júliusban napvilágot láttak Margot Robbie első pink ruhás fotói, 416%-kal ugrott meg a rózsaszín dolgokra való keresés.
Az év fashion párosa: Kourtney Kardashian és Travis Barker
A valóságshow-sztár Kourtney Kardashian és zenész férje, Travis Barker előszeretettel választják Raf Simons, Maison Margiela és Olivier Theyskens punkos ruhakölteményeit. Miután 2021 októberében eljegyezték egymást, áprilisban először egy nem hivatalos Las Vegas-i ceremónián házasodtak össze, majd egy hónappal később egy Santa Barbara-i bíróságon tették azt hivatalossá, de főleg pazar olasz esküvői hétvégéjük miatt figyelt rájuk a sajtó, ami feltette az i-re a pontot: a Dolce & Gabbana által szervezett esemény 8 millió megtekintést generált a TikTok-on a #kourtneykardashianwedding hashtag alatt, az olasz márka keresései pedig 114%-kal megugrottak a szertartást követő napokban.
Az év logója: Diesel
A Diesel sok év után főnixmadárként tért vissza, amiben nagy szerepe lehet Glenn Martens kreatív igazgatónak, aki idén rendezte első kifutóshowját. A Diesel amellett, hogy a trendeket követve idén fenntartható farmerrel és kiegészítőkkel - a tornacipőtől az övekig - rukkolt elő, valóban meghatározta a 2022-es év divatját: a logót olyan sztárok viselték magukon, mint Kylie Jenner, Dua Lipa, Rihanna, Julia Fox és Megan Thee Stallion. Júniusban a Diesel 1DR táskája a divatvilág legkeresettebb kiegészítője lett, és 248%-kal nőtt meg rá a keresések száma.
Az év cipője: Birkenstock klumpa
A Birkenstock klumpája idén hatalmas sláger volt a celebek és az influenszerek körében, a keresések pedig 593%-kal nőttek meg rá 2022 első felében. A 155 dolláros kiskereskedelmi áron kapható parafatalpú klumpa vírusként söpörte le a TikTok-ot, ami nem is csoda: olyan nevek csináltak neki reklámot, mint Kendall Jenner, Kaia Gerber és Dakota Johnson, a nehezen hozzáférhető cipő pedig mára már több mint kétszeres áron kapható egyes viszonteladói platformokon.
Az év divatbemutatója: Balenciaga Couture
A Balenciaga kreatív igazgatójának, Demna Gvasaliának a második Haute Couture fashion showja egy disztópikus divatmultiuniverzumba kalauzol minket, ahol plexiüvegből készült arcvédők és hangszórós kézitáskák dobták fel a modellek talpig fekete szettjét. Az eseményen Kim Kardashian, Dua Lipa, Nicole Kidman, Naomi Campbell és Bella Hadid is jelen voltak, az A-kategóriás hírességek pedig meg is hozták a divatháznak a várva várt sikert: a bemutatót követő 24 órában a Balenciaga Couture-ra irányuló online keresések 525%-kal ugrottak meg.