A lehetőség opcionális, aki viszont előfizet, garantáltan nem fog személyre szabott hirdetésekkel találkozni.
Magyarországra is megérkezett a fizetős Meta, az Instagram és a Facebook felhasználói keddre virradóan már találkozhattak is a felhívással, mely arról érdeklődik, szeretnénk-e élni az előfizetői lehetőséggel, amely reklámmentes felületeket és egyéb pluszszolgáltatásokat ígér.
Ahogy arról a 24.hu beszámol, a Facebook és az Instagram természetesen továbbra is használható ingyen (a hitelesítő kék pipa továbbra is extra költségek mellett igényelhető), előfizetés hiányában azonban a rendszer továbbra is hirdetésekkel bombáz, jó eséllyel pedig fel is használja adatainkat a reklámok megjelenítéséhez.
Az előfizetés díja havonta 10 euró, ez az ár azonban csak akkor érvényes, ha a szolgáltatásra a böngészőben fizetünk elő, az iOS és az Android appstore-jában további három eurót számol fel a Meta az appáruházak adója miatt.
Az előfizetés 2024. március 1-ig minden, a Fiókközpontban összekötött fiókra vonatkozik, így ha a Facebookon fizetjük ki az összeget, oldalunkhoz pedig az Instagram-fiókunk is hozzá van kapcsolva, akkor mindkét profilon megkapjuk a hirdetésmentességet. Ezzel szemben 2024 márciusától minden egyes csatolt profilért 6 eurót kell fizetni a reklámmentes oldalakért. Az okostelefonos alkalmazásokban történő előfizetést itt is magasabb áron, profilonként 8 euróval számolják.