A színészek és írók hollywoodi sztrájkjának egyik következményeként drágább lesz a streamelés.
Bár a csaknem két és fél hónapig tartó SAG-AFTRA hollywoodi filmes sztrájknak vége, a filmes írók és színészek tüntetéssorozatának következményeit hamarosan a filmkedvelők is a bőrükön tapasztalhatják, a Netflix ugyanis már korábban bejelentette, hogy a sztrájk lezárta után áremelést fog végrehajtani platformján.
A Reuters szerint a hivatalos bejelentés arról, hogy a streamingszolgáltató újabb áremelésre kötelezi előfizetőit szerdán, a harmadik negyedéves eredmények közzétételekor fog megtörténni. A Netflix idén már biztosan nyereséges évet tudhat magáénak, hiszen a jelszómegosztás visszavonásával több mint 6 millió új felhasználóra tett szert az évben.
Érdekesség, hogy 2023-ban a Netflix az egyetlen platform, amely idén még nem emelte meg az előfizetési díját, néhány országban azonban már elérhetővé tette az olcsóbb, reklámokkal teli csomagot, amely például az Egyesült Államokban csaknem fele annyiba kerül, mint a reklámmentes változat. Szakértői előrejelzések szerint az év végi áremelés a reklámmentes csomagokat érintheti, a szolgáltató célja ugyanis az lehet, hogy a reklámos csomagok felé tereljék az előfizetőket, ezzel is nagyobb bevételt generálva a cégnek.
Míg Amerikában jelenleg a reklámmentes Netflix-előfizetés 15,5 dollárba (kb. 5600 forint) kerül, addig a reklámokat felsorakoztató csomag csupán 7 dollárért (kb. 2500 forint) vehető igénybe. A reklámos Netflix Európában egyelőre csak Franciaországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, valamint Spanyolországban érhető el, így egyelőre nem lehet tudni, hogyan befolyásolja majd az áremelkedés a magyar előfizetői díjakat.