2023.10.6 15:43
Olvasási idő 0:48
Krajnyák Petra

Hamarosan megérkezhet a Facebook és az Instagram fizetős, ugyanakkor reklámmentes szolgáltatása Európába

TECH-TUDOMÁNY EU EURÓPAI UNIÓ FACEBOOK INSTAGRAM KÖZÖSSÉGI MÉDIA META TIKTOK

A Meta még nem erősítette meg, ugyanakkor nem is cáfolta az értesülést. Mark Zuckerberg már korábban is utalt egy reklámmentes verzió piacra dobására.

Szerdán a TikTok bejelentette, hogy megkezdte reklámmentes, fizetős szolgáltatásának tesztelését egy meg nem nevezett angol nyelvű régióban, és a New York Times információi szerint hamarosan a Meta is hasonló szolgáltatással rukkolhat elő a Facebook és az Instagram európai felhasználói részére.

Kiemelt tartalom
Nyakunkon a fizetős TikTok? Havidíjas csomagot tesztel a kínai techóriás Nyakunkon a fizetős TikTok? Havidíjas csomagot tesztel a kínai techóriás 2023.10.4 16:04

A cikk születésekor a Meta még nem tett hivatalos bejelentést a reklámmentes előfizetés tervével kapcsolatban, de a Wall Street Journal értesülése szerint akár 14 dollárba (azaz több mint ötezer forintba) is kerülhet a hirdetések nélküli böngészés. Ezt megelőzően, 2018-ban, a techóriás vezetője, Mark Zuckerberg az amerikai szenátus előtt jelentette ki, hogy a jövőben elérhető lesz egy reklámmentes Facebook is.

A fizetős, reklámmentes előfizetésről elsőként a New York Times adott hírt. A lap információi szerint a Meta az uniós szabályozó hatóságok nyomására vette fontolóra az adatvédelemmel és a hirdetésekkel kapcsolatos új lehetőségeit. Zuckerberg cége korábban többször összetűzésbe került az európai hatóságokkal a reklámlekövető szolgáltatásai és az adatvédelmi jogsértések miatt, így a vállalatnak némi megkönnyebbülést hozhatna a reklámmentes szolgáltatás biztosítása.

Kiemelt tartalom
Autotune és gátlástalanság végtelen mennyiségben: A stand-up éppen átalakul, és Morgan Jay lehet a műfaj egyik új csillaga Autotune és gátlástalanság végtelen mennyiségben: A stand-up éppen átalakul, és Morgan Jay lehet a műfaj egyik új csillaga 2024.11.10 8:38

Ugyanakkor a Metának jelentős mennyiségű előfizetőre lenne szüksége ahhoz, hogy ellensúlyozni tudja azt az 1,3 milliárd dolláros bírságot, amelyet az ír adatvédelmi bizottság szabott ki rá, amiért az európai felhasználók adatait állítólag az Egyesült Államokba továbbította, ezzel pedig megsértette az európai általános adatvédelmi rendeletet.