2023.10.4 16:04
Olvasási idő 0:38
Szécsi Krisztián

Nyakunkon a fizetős TikTok? Havidíjas csomagot tesztel a kínai techóriás

TECH-TUDOMÁNY KÖZÖSSÉGI MÉDIA SOCIAL MEDIA TIKTOK

Az újítás még tesztidőszakban van, viszont ez már szinte egyértelművé teszi, hogy kevés olyan platform lesz, ahol a kényelmes internetezés érdekében ne kellene fizetni.

Nagyon úgy tűnik, hogy a TikTok is beállhat azon platformok közé, melyek nem terhelnék többet reklámokkal a felhasználóikat – de természetesen csak akkor, ha azok előfizetnek a megfelelő csomagra.

Ahogy azt a Hypebeast is írja, a kínai cég a világ legkülönbözőbb pontjain teszteli ezt az előfizetési rendszerét, melynek ára globálisan mégiscsak egységes, a tesztidőszak alatt havi 4,99 amerikai dollár (körülbelül 1850 forint). Az összegért a reklámmentes böngészés élményét élvezhetjük, mindenesetre azt a közösségi médiás felület még mindig nem erősítette meg, hogy a jövőben valóban lehetséges lesz-e egyáltalán egy reklámnélküli TikTok. Ez főként azért is fontos kérdés, mert a platform rendkívül hirdetőbarát, de a Hyperbeast értesülései szerint a szolgáltatás csak a TikTok által kiszolgált hirdetésekre terjedne ki, így az influenszer- és marketingkampányokat ez az újítás nem érintené.

Nem valószínű, hogy a TikTok bevételhiány miatt gondolkozik el az előfizetéses csomag lehetőségén. Manapság egyszerűen csak ez számít bevett szokásnak, az X és a YouTube is elérhetővé tette már, hogy az emberek reklámok nélkül legyenek képesek internetezni.