Itt egy újabb dal GLORIA, azaz Dányi Krisztina hamarosan megjelenő debüt lemezéről: a CTR-hez Mazzag Izabella és Kiszler Dániel készített erős vizuális nyelvet használó klipet.
Mediterrán életérzés, megnyugtató látványt nyújtó hegycsúcsok, nyaraló tinik, kemény és kevésbé kemény helyi arcok: mindet el tudjuk képzelni egy külföldi utazás emlékképeiként. Ebben a kisfilmben viszont minden egy kicsit más, mint a fejünkben; az idilli és a nagyon is valódi keveréke. Ez a felemás érzet pedig nem véletlen.
“Az útifilm koncepciója már az első néhány hallgatáskor eszembe jutott; egy hangulatában hidegebb, gépiesebb tónusú, motívumaiban struktúráltabb felépítésű videót képzeltünk el. Viszont amikor Kiszler Dani operatőrrel elkezdtük bevenni Olaszországot és sorra gyűjtöttük az élményeket, rájöttünk, hogy csak fejben működött az eredeti koncepció: ha beépítjük az utazásunk során megélt hangulatokat, sokkal jobban meg tudjuk fogni a dal mondanivalóját” - mesél Mazzag Izabella rendező. Ebbe pedig végül annyira belemerültek, hogy Iza a lett a klip főszereplője, az utazó megtestesítője is.
Bár Iza eddig eltérő stílusú előadóknak rendezett a szakmai díjjal is elismert klipeket (Esti Kornél; Krúbi; Kapitány Máté, Lil Frakk, Ress; 6363; Anima Sound System), közte és Dányi Krisztina között hamar szoros és organikus kapcsolat alakult ki. Ezt mutatja az is, hogy Krisztina egyáltalán nem aggódott amiatt, hogy ő nem volt jelen a forgatáson, és a teljes folyamat során csak online kommunikáltak.
“Vannak dolgok, amiket mindketten szeretünk Izával. Például a 'How To with John Wilson' című sorozat, és a természetfilm mint műfaj felmerültek, amikor először találkoztam vele. Nekem nagyon tetszik az a vicces nyilvánvalóság és irónia, amit a képeslapokat imitáló kimerevített képek adnak, de közben az egész film szép és romantikus” - mondja.
Az útifilm műfaja egyébként valóban adta magát; a CTR ugyanis szó szerint egy utazásról szól. GLORIA elmondása szerint egy techno-optimista himnusz, ami kicsit önmaga paródiája is. A refrén például konkrétan egy Elon Musk-interjú idézete (“We look for driveable space” / “A vezethető tereket keressük”); a szöveg szerint pedig a dal főszereplője egy önvezető autónak ad instrukciókat. Ezek az instrukciók azonban nem úticélok, hanem olyan dolgok, amelyekre a legtöbb ember vágyik: a jobbá válás lehetősége, az igazság felkutatása, vagy a teljes újrakezdés opciója.
A CTR a hetedik dal, amit meghallgathatunk GLORIA hamarosan megjelenő bemutatkozó albumáról: az áprilisban megjelent LVS-re és az augusztusi WRD-re három-három dal került fel. Ezeket, és eddig sosem játszott szerzeményeket is hallunk majd a Magyar Zene Házában december 9-én, a lemezbemutató koncerten.
Dányi Krisztina 2018 óta dolgozik aktívan ezen az anyagon, GLORIA perszónája pedig 2020-ban született meg Szombat Éva Capa-díjas fotós közreműködésével. A karaktert, akiről nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy ember-e vagy android, a metamodernizmus inspirálta. A lemezbemutató alkalmából GLORIA egy egzotikus, jövőbeli klubba invitál minket, ahol az Operátorokkal (Molnár Bencze - jazzbois; Sabák Péter - Amoeba, Másfél; Boros Levente - Amoeba, ex-The Qualitons) együtt zenél majd nekünk. Az előadás rendezője a Staféta közönségdíjas Göndör László (Nagymamával álmodtam), koreográfusa Cuhorka Emese (A létezés eufóriája); a vizuálért Karcis Gábor felel, GLORIA jelmezeit pedig Müller Karol álmodta meg.