Kim Jones, a Dior férfikollekcióinak tervezője most egy olyan farmerkollekciót dob piacra, amely a fiatalabb, lazább vásárlóközönséget célozza meg.
Az október 19-én a boltokba kerülő Dior Denim kollekció a mindenkori alapdaraboknak ad egy csavart. A főként pamutnadrágokból, ingekből és az aranykorukat élő bucket hatekből álló vonal színskálájában maradt a konvencionálisabb, férfiasabb árnyalatoknál, így főként hidegebb színeket, az indigó, szürke és bézs különböző árnyalatait vonultatja fel – olvashatjuk a WWD exkluzív bejelentésében, amiből az is kiderül, hogy az elsődleges célközönség a fiatalabb generáció lenne. Ennek ellenére az árak 750 és 1900 euró (287 és 728 ezer forint) között mozognak majd.
„Emlékszem, amikor én voltam fiatal, volt egy olyan időszakom, amikor minden nap Vans cipőben, farmerben és Stüssy-pólóban jártam. A farmer egy olyan alapdarab, ami egy életen át veled marad. Valószínűleg ez az utolsó igazi modernkori találmány a férfiak számára. Mintha valami kulturális dolog lenne“ – nyilatkozta a kollekció megálmodója, Kim Jones, aki a maga vintage ruhagyűjteményén, saját fiatalságán kívül a szabásmesterségből is inspirálódott a Dior Denimhez.
A kollekció olyan munkaruházati elemeket jelenít meg Dior-féle csavarral, mint például az ácsfarmerekre jellemző varrásminták, a hátsó zsebeken lévő dartsok, melyek harmonikusan kapcsolódnak a ház emblematikus jegyéhez, a Dior Oblique motívumhoz. A kiegészítők között Jones maradt a tornacipőknél és az egyszerűbb kialakítású táskáknál.
Kis érdekesség, hogy a Dior viszonylag későn, 2003 tavaszán mutatta be első férfi farmerkompozícióit Hedi Slimane gondozásában, aki a márka Homme részlegének volt tervezője 2000 és 2007 között.