A Mattel itthon a Nem Adom Fel Alapítvány és Szalay Anna Lilla Down-szindrómával élő aktivista segítségével mutatja be a szépség sokféleségét hirdető játékot.
Már hazánkban is kapható a Mattel Down-szindrómás Barbie babája, ráadásul nemcsak ideiglenesen, hanem immár az állandó kínálat részeként.
A játékgyártó itthon Szalay Anna Lilla Down-szindrómával élő aktivista és a Nem Adom Fel Alapítvány segítségével mutatja be a játékot.
A gyártónak kettős célja van: az egyik, hogy minden gyerek találjon hozzá hasonló figurát, a másik, hogy a kicsik körében is természetessé váljon a sokszínűség. Az alapítvány így a saját, gyerekeknek szóló érzékenyítő foglalkozásaiba is beépítheti az új Barbie-t.
A Down-szindrómával élő Barbie-nak nagyon fontos üzenete van, mégpedig az, hogy nem vagyunk egyformák, mégis mindannyiunkban van szépség, és értékesek vagyunk
– mondja a 24.hu cikkében Józsa Piroska, az alapítvány tréningcsapatának szakmai vezetője és Soós Ákos gyógypedagógus mentor.
Ahogy korábban írtuk, a Down-szindrómás Barbie a Mattel Fashionista termékcsaládjának része, amelynek célja többek között, hogy küzdjön a testi fogyatékossággal szembeni megbélyegzés ellen, illetve szélesebb skálán jelenítse meg a szépséget.
Az új Barbie az Egyesült Államokban működő Nemzeti Down-szindróma Társasággal (NDSS) együttműködve készült, hogy minél pontosabban mutassa meg a tünetegyüttessel élők jellegzetességeit.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A babának alacsonyabb termete és hosszabb törzse van, kerek arcát mandulavágású szemei és laposabb orrnyerge teszik különlegessé. Két tenyerén egy-egy jellegzetes vonal is látható, amelyek gyakran megfigyelhetők a Down-szindrómások kezein.