2023.4.25 17:50
Olvasási idő 0:44
Szöllősi Anna

Piacra dobták az első Down-szindrómás Barbie-babát

DESIGN BARBIE DOWN-SZINDRÓMA

A Down-szindrómás Barbie a Mattel Fashionista termékcsaládjának része, aminek célja többek között, hogy küzdjön a testi fogyatékossággal szembeni megbélyegzés ellen, és szélesebb skálán jelenítse meg a szépséget.

Az 1959-es debütálást követően a Barbie-babák évtizedeken át fehér bőrűek, karcsúak, szőkék voltak, keskeny derékkal, nagy mellekkel és lehetetlenül magas tűsarkúval. A Mattel nemrég szembesült azzal, hogy a konvencionálisan megformált baba már egyáltalán nem menő, és az eladások száma is megcsappant, amire reagálva 2016-ban diverzebb babákat kezdtek a piacra dobni: a Barbie négy testtípusban és hét különböző bőrszínnel, 22 szemszínnel és 24 frizurával jelent meg, majd néhány évre rá előrukkoltak a Barbie Fashionista termékcsaláddal. 

A Barbie Fashionista-széria részeként volt már ábrázolva Barbie többek között lábprotézissel, hallókészülékkel, kerekesszékkel, de a vitilgo nevű, pigmenthiányos foltokkal járó rendellenesség is megjelent már a babákon. 

A legújabb Barbie Fashionista-darab esetén a Mattel elmondta, hogy szorosan együttműködtek a National Down Syndrome Societyvel, hogy minél hitelesebben tudják visszaadni egy Down-szindrómás személy tulajdonságait, ügyelve a baba arcára, alakjára és még a csomagolásra is. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 

Barbie (@barbie) által megosztott bejegyzés

Nagyon sokat jelent ez a közösségünk számára, aminek a tagjai most először játszhatnak egy olyan Barbie-babával, ami olyan, mint ők

– mondta Kandi Pickard, az NDSS elnök-vezérigazgatója egy nyilatkozatban, hozzátéve: a Down-szindrómás Barbie emlékeztet minket arra, hogy soha nem szabad alábecsülnünk a reprezentáció erejét.