A Csaknekedkislány utoljára 2022-ben droppolt nagy zenei anyagot, és most tematikát tekintve egy nagyon eklektikus lemezzel tér vissza – énekelnek többek között stábkokóról, önértékelésről, a kapitalizmus kritikájáról és politikai kiszolgáltatottságról.
Pénteken megjelent a Csaknekedkislány negyedik albuma – derül ki a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményből. A zenekar tizenöt év után is kellő kíváncsisággal és a saját furcsa humorával vizsgálja önmagát és az időt, amiben él. A MOST című album, ahogy a neve is sejteti, az idő köré épül, és a maga szerteágazó univerzumában mégis egy irányba mutat, a dalok utalnak és válaszolnak egymásra.
A zenekar két fő dalszerzője, Konsiczky Dávid és Csepella Olivér mellett ezúttal a zenekar újabb tagjai, is aktívan részt vettek a dalírásban. Ahogy Konsiczky fogalmaz: „Hiába vagyunk már tízezer éve zenekar, ez az első album, aminek a születésében Gege és Gergő is részt vettek. Nagyon sok újat adott ez nekünk.”
Csepella hozzáteszi: „A számhosszokkal kapcsolatban az az izgalmas dolog, hogy Konsi és Dorozsmai Gergő szerzői attitűdjében egy spektrum két végén vannak. Gergő boldogan beletesz egy új részt a számba, ha az a rész önmagában szép vagy érdekes. Konsi ki tud szerkeszteni bármit egy számból, annak ellenére, hogy önmagában szép és érdekes, ha a számot anélkül is működő egésznek tartja. Gergő díszítő zenészi reflexei jól egészítik ki Konsi puritán produceri reflexeit oda-vissza.”
A végeredmény egy olyan lemez, amin minden dal máshonnan jön, de mégis ugyanoda tart. Van benne ‘80-as évek chromerock, tisztességes party killer, azaz füstös presszóhangulat, késő kapitalista blues, epikus, hegyoldalba kiáltott rockzene, szó szerint megálmodott dal, és az elmaradhatatlan, kicsit szívfacsaró, kicsit vicces szerelmes számok is.
Playback Péntek: The Neighbourhood, Csinszka és fullos magyarzene-dömping dobja fel ezt a borús napot
most
A MOST a zenekar szerint az eddigi legösszetettebb, legérettebb, ugyanakkor „legcsnksabb” anyaguk, ami szomorúbb, haragosabb és idétlenebb, mint bármi, amit ezelőtt csináltak. Saját bevallásuk szerint ez lett eddigi legambiciózusabb lemezük is.
„A szövegeket összekötő téma az élményeim az idővel. Ennél nem tudom kevésbé kellemetlenül megfogalmazni. Benne van az időben való ismétlődés és változatlanság (Galérián, Rómeó), időben való változás (Minden mozog, Rólad akkor most), a jelenvalóság érzékelése (Köd, Ne igyál), a mi korunk és időnk (Bérelj ki, Stábkokó, Munkára), és az időnyomás (Engem szeretni kell, Most) is” – meséli Csepella, majd hozzáteszi: „Mióta az eszemet tudom, foglalkoztam politikával, de az utóbbi években még türelmetlenebb és hangosabb lettem, és ez nem valami, amit ki tudok kapcsolni. Van olyan dal a lemezen, ami kifejezetten erről szól – még az eddigieknél is kellemetlenebb ember vagyok, és nem tudom, hogy a barátaim meddig viselnek el.”
A lemezt élőben január 10-én az Akvárium Klubban mutatják be.