A világhírű kávébrand szerint az egészségtudatos kávérajongóknak is kedvezhet az ital.
A hableányos logójáról ismeretes kávélánc, a Starbucks a héten dobbant legújabb italával, az Oleato-val, mely termékcsalád a Starbucks mintegy két tucat olaszországi üzletében lesz elérhető. A csizmaalakú országon kívül, az Államokban, az Egyesült Királyságban, Japánban és a Közel-Keleten is kapható lesz az új kávé, de a bevezetés pontos dátumáról még nem árultak el részleteket.
Az oleato olaszul annyit tesz: olajos. A név mögötti jelentés körülbelül le is fedi az itallal kapcsolatos minden újítást, hiszen ezúttal a titkos hozzávalót az olívaolaj jelenti.
Az ötlet maga Howard Schultz leköszönő vezérigazgató nyári olaszországi útja nyomán született, ahol személyesen is láthatta, milyen fontos szerepet tölt be a szicíliaiak életében az olívaolaj. Ő maga is beépítette napi étkezésébe a bogyós növény fogyasztását, sőt, elkezdett olívaolajat inni a napi kávé mellé. És voilà: máris kaptunk egy új kávéélményt.
A kezdetekben csupán a brand caffé lattéjében és iced shaken espressójában lesz elérhető. A Partanna olívaolajat zabtejjel párolják a lattéhoz, majd a jeges eszpresszó italba rázzák, és végül vaníliás édes tejszínhabba keverik, hogy létrehozzák az aranyszínű habot, amely a hideg italok tetejére kerül.
A kanalanként adagolt olaj külön is rendelhető lesz, hogy minden kávéőrült megalkothassa az ízlésének megfelelő italt.
Gazdagabbá teszi a kávéízét - nyilatkozta Brady Brewer, a Starbucks marketingvezetője az Oleato kapcsán.
Az Oleato italok az egészségtudatos kávézók számára is vonzónak tűnhetnek, hiszen tanulmányok szerint az olívaolaj fogyasztása csökkentheti a gyulladást és segítheti a szív egészséges működését. Hírességek, mint Kourtney Kardashian szintén támogatják, sőt, egyenesen esküsznek az olívaolaj napi fogyasztására.