ma 2025.10.14 9:07
Olvasási idő 0:57
Tóth Csilla

Erdei tanmesével, vagyonvizsgálatot rendező rókával csúszott át a politikai hirdetések szűrőjén a Nemzeti Ellenállás Mozgalom

KÖZÉLET GOOGLE MESEFILM META POLITIKA

Korábban a Nemzeti Ellenállás Mozgalom készítette például azt az AI-videót, amiben Magyar Péter eleszi a születésnapi tortát az ünneplők elől.

Ravasz megoldással cselezte ki a Meta és a Google politikai hirdetéseket szűrő algoritmusát a Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM). A konzervatív-jobboldali influenszerek – úgy mint Apáti Bence egykori balett-táncművész – által alapított NEM eddig Facebookon főként a mesterséges intelligencia segítségével gyártott kampányvideókat, a Meta és a Google politikai hirdetésekre vonatkozó, október 6-án életbe lépő szabályozása miatt azonban ezek a videók többé nem támogatott tartalomként egyszerűen eltűntek a közösségi oldalakról. 

A NEM új kampánya azonban sikeresen átjutott a rostán, a politikai hirdetést ezúttal egy rövid fabulának tűnő animációval sikerült közzétenni, bár az egyperces mese valójában egy régi viccen alapul. Az állatmese főszereplője egy, a Tisza partján portyázó gonosz róka, aki vagyonvizsgálatot tart, etikus eljárás helyett azonan kisemmizi az erdő állatait, akik a videó végén szomorúan konstatálják, hogy „nem volt jó ötlet a Tisza-partra költözni”. 

Fabulával csúszott át a nemzeti ellenállás mozgalom a facebook szűrőjén
Forrás Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM) / Facebook

Az azonban, aki kicsit is ismeri a NEM közösségi médiás tevékenységét, és emlékszik például arra a videóra is, ahol az AI-generált Magyar Péter beront egy születésnapot ünneplő társasághoz, majd eleszi a tortát, hamar rájöhet, hogy a tanmesének álcázott kampányvideó a Tisza Párt esetleges győzelmét vetíti előre, Magyar pedig a róka képében semmizné ki a magyarokat, azokat is, akik a Tisza Pártra szavaztak. 

Kiemelt tartalom
REFRESHER-KVÍZ: Mennyire emlékszel a régi magyar mesesorozatokra? REFRESHER-KVÍZ: Mennyire emlékszel a régi magyar mesesorozatokra? 2025.10.5 9:06

Ahogy a Telex írja, a videó rövid idő alatt 37 ezer reakciót és 3500 kommentet kapott, alig pár nap alatt pedig már több mint félmilliószor dobta fel a Meta a videót valamelyik platformján köszönhetően többek között annak, hogy hat különböző hirdetésként fut különböző korosztályokat és csoportokat célozva.