A divat imádja a showgirlöket, és ezt Taylor Swift is nagyon jól tudja, remélhetőleg. A legújabb albuma The Life of a Showgirl címmel október 3-án érkezik, mi pedig összegyűjtöttük, milyen életművekben lenne érdemes elmélyednie stylistjának.
Taylor Swift tizenkettedik albuma, a The Life of a Showgirl október 3-án szabadítja a világra a legújabb popkulturális őrületet. Az énekesnő elmondása szerint az új popkorong leleplezi, mi zajlik „a színfalak mögött”. A tematika és az eddig megjelent albumborítók arról árulkodnak, hogy egy erősen vizuális projekt érkezik, aminek kardinális részét képezik a ruhák. A showgirlök más és más formában évszázadok óta a szórakoztatóipar fontos szereplői, de most nem történelmüket mutatjuk be, hanem azokat az ikonikus tervezőket és előadókat, akiknek munkássága visszaköszönhet majd az új Swift-album klipjeiben, és egy esetleges turnén is.
Ki az a showgirl?
A kifejezés először 1750 körül jelent meg, és pejoratív értelemben használták azokra a nőkre, akik magamutogatón öltözködtek és viselkedtek. Az ilyen értelmű szóhasználatra Maria Edgeworth 1841-es Patronage című regényében is találunk példát. A 20. század elején a showgirl két, merőben más jelentéssel bírt. Először is azokra a tollruhás nőkre utalt, akiknek a látványos revü és kabaré előadásokon az volt a feladata, hogy gyönyörködtessék a nézőket, másodszor pedig a legnagyobb sztároktól az egyszerű táncosokig minden olyan női előadóművészre, aki színi előadásokban lépett fel.
Ziegfeld Follies
Florenz Ziegfeld amerikai impresario – előadóművészek fellépéseit, szerződtetését szervező ügynök, vállalkozó – szeretője, Anna Held lengyel-francia énekesnő révén honosította meg Amerikában a szórakoztató, divatcentrikus és gyakran komikus előadásokat. 1907-ben New Yorkban megrendezte a Follies revüt a párizsi Folies-Bergère mintájára. A félmeztelenséget, pompát és komédiát ötvöző műsor sikere abban rejlett, hogy nemcsak a gyönyörű nők, hanem a rajtuk díszelgő gyönyörű ruhák is reflektorfénybe kerültek.
Moulin Rouge
1889-ban Joseph Oller és Charles Zidler megnyitotta saját kabaréklubját, ahol kánkán, burlesque és más revüműsorokkal szórakoztatták a párizsiakat, köztük Henri de Toulouse-Lautrecet is. Mind kulturális jelentőségű szórakozóhely, mind a 2001-ös Moulin Rouge! című musical dráma rengeteg hiteles (pop)kulturális referenciával szolgálhat Swiftnek és stylist csapatának.
Louise Brooks
A 20. századi Amerika egyik leghíresebb némafilmes színésznője a kor egyik legvirtuózabb táncosa és showgirlje volt, így kézenfekvő lenne meríteni a róla készült képekből.

Showgirls
Paul Verhoeven 1995-os ikonikus filmjének címe azt hiszem önmagáért beszél.
Carmen Miranda
A modern showgirlök legnagyobbjait, köztük Chert öltöztető Bob Mackie-re nagy hatással volt a brazil énekesnő és hollywoodi színésznő. Nemcsak a színeket, hanem a hajdíszként funkcionáló gyümölcsöket is "propagálta", és a platformos cipők úttörője volt.
Tina Turner
A rock'n roll királynőjeként tisztelt énekesnő volt az első fekete nő, aki szerepelt a Rolling Stone címlapján. Turner egyik védjegye a többszöri ruhacsere volt a koncertek alatt.
Josephine Baker
A francia táncos, performanszművész vitathatatlanul a leghíresebb showgirl volt, az 1920-as években meghódította Franciaországot, így nem meglepő, hogy a kor egyik legnagyobb tervezője és a szabója, Pierre Balmain múzsája lett. Később pedig olyan divattervezőket inspirált, mint Jean Paul Gaultier, Christian Louboutin, Patrick Kelly és Marc Jacobs, tehát kortárs darabokból is bőven válogathat Swift.
Zizi Jeanmaire
A francia balett-táncos Yves Saint Laurent egyik legnagyobb múzsája volt és végigkísérte a tervező karrierjét. A csillogós, flitteres bodyk, a hosszú kesztyűk, a burjánzó tollas díszek és rövid pixie-szerű frizurája váltak védjegyeivé, utóbbi pedig több ezer nőt inspirált arra, hogy megváljon hosszú hajától.
Liza Minnelli
A Studio 54-éra dívája az 1972-es Caberet-val robbant be a köztudatba, később védjegyévé váló drámai, szemhangsúlyos sminkjével és szív alakú arcot imitáló bob frizurájával írta be magát a divattörténelembe (is).
Harris Reed
Ha Taylornak feltűnő, drámai, tollas fejdíszre lenne szüksége, akkor érdemes lenne konzultálnia a brit-amerikai divattervezővel.
Bob Mackie
Cher csillogó, áttetsző, hasat villantó és testhez simuló kezeslábasait, illetve a The Sonny & Cher Comedy Hour-ban viselt szettjeit Bob Mackie tervezte. Az énekesnő és a stylist, divattervező között a közös munka révén egy életen át tartó barátság és művész-múzsa kapcsolat született.
Diana Ross
Ki más testesítené meg jobban a showgirl-archetípust, ha nem a 70-80-as évek szupersztárja? Csillogó, extravagáns stílusa egyet jelentett a disco világával, melynek legnagyobb ikonja volt.
Kylie Minogue
Taylor Swift persze nem találta fel a spanyolviaszt, Kylie Minogue-ot már 2005-ben megihlették Párizs és Las Vegas előadónői.