New Music Friday REFRESHER módra: kerülj képbe a legfontosabb új megjelenésekkel e heti válogatott lejátszási listánkon! A kiemelt ajánlataink ezúttal Kesha és Rival Consoles.
Egy metoo-botrányt is lezáró szakmai újrakezdés után Kesha a művészi önmegvalósítás egyik fő védnöke lett, és habár akkora slágerei nem is jelennek meg, mint azokban a – személyes értelemben – sötét időkben, az mindenképpen üdvözölendő, hogy ez nem is különösebben érdekli. Ráadásul immáron a kizsigerelő iparági szereplők nélkül, saját kiadóján keresztül jelennek meg a zenéi. Az új, (Period) című lemeznek már az első (és talán leginkább az első) dala jelzi a formabontásra való törekvést: a Freedom. több mint 6 perces, és akár egy rockopera/musical betétdala is lehetne. Összességében a lemez egy, a Kesha kommerciális érájához képest jóval absztraktabb elektropop irányt képvisel, ami mindezek mellett sok mindenből merít, ami manapság trendi, talán Addison Rae vagy Charli XCX hatása érződhet rajta.
A brit Ryan Lee West 2007 óta hoz ki zenéket Rival Consoles néven, vegyítve az elektronikus zene különböző zsánereit, köztük az ambientet, a technót, a shoegaze-t és ritmikailag több különböző műfaj jellegzetességeihez is nyúlni szokott. Legújabb, Landscape from Memory című albumán is összeér az erdő és a város, az organikus hangok és analóg szintik, és olyan érzelmi tumultusba ránt bele, amire képtelen lenne olyan zene, amiben emberi hang is megszólal.
Az e heti Playback Péntek talán egy fokkal szegényesebb, mint az elmúlt hetekben, de még így is vannak fontos megjelenések: például a Szar az élet, amit Mehringer, a Balkan VIP és Sosehol készítettek, és ami már a megjelenése előtt is nagy népszerűségre volt ítélve.
A lista szokás szerint a Spotin: