ma 2025.6.18 12:49
Olvasási idő 1:07

Fiktív fesztiválok valós vizualitása – kiállítás nyílt a Budapest Parkban a MOME hallgatóinak munkáiból

KULTÚRA BUDAPEST PARK MOME

Saját projektjeikben a MOME hallgatói egy fiktív fesztivál teljes brandjét kellett megtervezzék.

Június 12-én egy megnyitó eseménnyel vette kezdetét a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Budapest Park együttműködésében megvalósult kiállítás, amely a „Park Gallery” helyszínen kapott helyet. A tárlat a MOME Média Design BA-hallgatóinak fesztiválarculati munkáit mutatja be, amelyek egy tavaszi szemeszteres kurzus keretében készültek.

A hallgatók feladata az volt, hogy egy fiktív fesztivál vizuális identitását tervezzék meg, saját tematika, koncepció és akár helyszín (város, ország) megadásával. A tervezés során saját nevet is adtak az általuk kitalált eseménynek, így valódi márkaként, hiteles arculattal jelennek meg a plakátokon. A munkák izgalmas metszetét adják annak, ahogy a következő generáció vizuális gondolkodása reflektál a zeneipar, a kultúra és a branding aktuális kérdéseire.

A MOME hallgatói állították ki fiktív fesztiválokról készült terveiket a Budapest Parkban A MOME hallgatói állították ki fiktív fesztiválokról készült terveiket a Budapest Parkban A MOME hallgatói állították ki fiktív fesztiválokról készült terveiket a Budapest Parkban A MOME hallgatói állították ki fiktív fesztiválokról készült terveiket a Budapest Parkban
Galéria megtekintése
(4)

A kiállított anyagok nemcsak a plakátokat, hanem a hozzájuk kapcsolódó koncepciókat és feladatokat is tartalmazzák, betekintést nyújtva abba a komplex gondolkodásba, amely egy-egy fesztivál arculati világának megalkotását jellemzi.

Kiemelt tartalom
„Nem elég biztonságosnak lenni, annak is kell látszani” – Reagált Pálffy András, a Budapest Park alapítója a tömegről szóló hírre „Nem elég biztonságosnak lenni, annak is kell látszani” – Reagált Pálffy András, a Budapest Park alapítója a tömegről szóló hírre 2025.5.26 14:02

A negyedéves kurzus célja az volt, hogy a hallgatók elsajátítsák a fesztivál-branding alapjait, megértsék a vizuális identitás szerepét, és gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek egy kreatív projekt során.

A kurzus szakmai vezetése:

Média Design BA szakvezető: Pálfalusi Attila
Konzulens: Kiss Benedek Kristóf
Projektmenedzser: Molnár Júlia Dóra

A MOME Média Design szak olyan interdiszciplináris képzést kínál, amely ötvözi a képzőművészetet, a technológiát és a multimediális gyakorlatokat. A képzés célja, hogy a hallgatók komplex és innovatív módon tudjanak reagálni a kortárs művészet és a kreatív iparágak kihívásaira. A tanterv lefedi többek között a film- és videóklip-készítés, az interaktív game design, valamint a virtuális valóság területeit is. A program nagy hangsúlyt fektet a kritikai gondolkodás, a koncepcionális fejlődés és a technológiai jártasság párhuzamos fejlesztésére – így válhatnak a jövő kreatív szcénájának formálóivá.

A kiállítás a Budapest Park főbejáratán belépve jobbra, az Unicum Retro Kert feletti teraszon látogatható minden programnapon, érvényes belépőjeggyel, az évad végéig.