Az USA-ban egy hét alatt háromszorosára nőtt az angolul Red Note-ként ismert app letöltéseinek száma.
Az amerikai TikTok-felhasználók a hamarosan életbe lépő TikTok-tilalomra válaszul tömegével vándorolnak át az ugyancsak kínai tulajdonban lévő Xiaohongshu (ejtsd hsziáohóngsú), angolul Red Note nevű alkalmazásra, melyen eddig szinte csak Kínában élők regisztráltak.
A szó szerint "kis vörös könyv" – mely utalás a Mao Ce-tung beszédeit és "bölcsességeit tartalmazó vörös könyvecskére – nevet viselő app az Apple Store egyik legnépszerűbb alkalmazása lett az USA-ban, ugyanis egy hét alatt háromszorosára nőtt a letöltések száma az országban a San Franciscó-i Sensor Tower piackutató cég szerint.
A Xiaohongshu 2013-as alapítása óta Kína egyik legnépszerűbb alkalmazásává nőtte ki magát, és mára több mint 300 millióan regisztráltak a felületen. A kínai Instagramként is emlegetett alkalmazás leginkább az utazással, divattal és sminkkel kapcsolatos tartalmak révén vált népszerűvé az országban.
Cikkünk írásakor a TikTok refugee (TikTok-menekült) hashtaggel ellátott tartalmakat már közel 250 millióan tekintették meg a kínai platformon, mely a Xingin IT-vállalat tulajdonában áll. A kínai közösségi platformon népszerű trendekről ebben a cikkünkből tudhattok meg még többet.
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, január 19-ig életbe lép a TikTok betiltásáról szóló törvény, hacsak az amerikai Legfelsőbb Bíróság nem helyezi addig hatályon kívül.