Hollywood egyik legkeresettebb operatőre arra a hírre reagált, mi szerint tavaly több film készült független finanszírozásból, mint az NFI által támogatva. Rév Marcell maga is dolgozott az egyiken.
A nemzetközi filmipar egyik legmagasabban jegyzett magyar alkotója, az operatőr Rév Marcell is reagált, miután a nyilvánosságban felröppent, hogy a tavalyi év a független finanszírozású alkotások éve volt a magyar szakmában.
Rév a Telex cikkét osztotta meg, amiben a 444-re és Konkol Mátéra hivatkozva azt írják, 2024-ben több magyar film készült saját finanszírozásból, mint államiból.
„Nemzeti Filmintézet lett az új Magyar Labdarúgó Szövetség. Hétfőn kezdődik az első munkahét az évben, tökéletes alkalom beadni a lemondásokat. Pontosítok: a filmügyi kormánybiztosra és a döntőbizottság tagjaira gondolok, nem a Filmlabor vagy az Archívum munkatársaira 🙂“
– írja Rév, aki nem csak Hollywood egyik legkeresettebb operatőre, de ő fényképezte az alacsony költségvetésből készült Fekete pontot is.
A független filmeket kutató Konkol kiszámolta, míg a Vajna-korszak alatt még csak minden harmadik fikciós mozifilm készült Filmalap-támogatás nélkül, az NFI felállásával már elkezdett csökkenni ez a különbség, 2024-re pedig átbillent a mérleg: az állami szerv kevesebb filmet mutatott be, mint az egyéb finanszírozású alkotócsapatok.
Nemcsak szerzői, de nagyközönségnek szánt műfajfilmek is készültek független finanszírozásból. Ilyen például a Futni mentem, amelyről pont ma írtuk meg, hogy jó eséllyel pályázik arra, hogy az elmúlt közel két évtized legnézettebb magyar filmje legyen a mozikban.
Rév Marcell személyében a magyar filmipar egyik legfényesebb „exportcikke“ szólította fel az NFI vezetőit a lemondásra. Arról, hogy Révvel milyen együtt dolgozni, és milyen erőbedobással állt neki a Fekete pont forgatásának, Mészöly Anna színésznő mesélt nekünk a vele készült interjúnkban.