ma 2024.9.19 16:09
Olvasási idő 0:58
Szécsi Krisztián

Húszéves a magyar EU-tagság: egyéni történeteket mutat be az Európai Bizottság

KÖZÉLET ENTR EURÓPAI UNIÓ GAZDASÁG MAGYARORSZÁG

Magyarország idén húsz éve csatlakozott az Európai Unióhoz, ebből az alkalomból az Európai Bizottság "Boldog huszadikat, Magyarország!" szlogennel indított kommunikációs kampányt.

Egyéni történeteken keresztül mutatja be az európai uniós tagságnak köszönhető pozitív változásokat az Európai Bizottság. A „Boldog huszadikat, Magyarország!“ szlogennel elindított kampány hazánk húsz évnyi uniós tagságát ünnepli.

A kampány bemutatja például Katalint, akinek vállalkozása az egységes piacnak köszönhetően világcégek beszállítójává vált, Pannit, aki egy uniós támogatású program révén jelentős támogatást kap tanulmányaihoz és ahhoz, hogy felzárkózhasson jobb körülmények között élő kortársaihoz, és Pétert, aki spanyol üzleti partnerével közösen megismertette Európát a magyar mangalicával.

europai unio
Forrás Európai Bizottság Magyarországi Képviselete

Az egyéni történeteket az érdeklődők a kampány weboldalán és az Európai Bizottság különböző közösségimédia-csatornáin is megismerhetik majd, valamint óriásplakátokon, tévé- és rádióhirdetésekben is találkozhatnak velük.

Magyarország húsz évvel ezelőtt visszatalált oda, ahová történelmileg és kulturálisan mindig is tartozott: az Európai Unióhoz való 2004. május 1-jei csatlakozással megszilárdította helyét Európában. Az EU tagjaként Magyarország jelentős fejlődésen ment keresztül, köszönhetően többek között az infrastrukturális beruházásoknak és a vállalkozások támogatásának. Ugyanakkor Magyarország is számtalan módon hozzájárul az Unió sikeréhez, így például áttörést hozó kutatásokkal és tudományos felfedezésekkel. A magyar leleményesség és kultúra az összes uniós polgárt gazdagítja. Az Európai Unió erősebb, mióta Magyarországot tagjai között tudhatja. Magyarország szintén erősebb az Európai Unió tagjaként

– emelte ki Zupkó Gábor, az Európai Bizottság képviseletvezetője. 

europai unio
A kampány során megismerhetjük például Hegedűs Katalint, akinek bátonyterenyei vállalkozása az egységes piacnak köszönhetően mára neves autógyártók beszállítója lett. Forrás Európai Bizottság Magyarországi Képviselete

A kommunikációs kampány – hosszú előkészületek után – a kültéri plakátok kihelyezésével indult. A váratlanul kialakult árvízi veszélyhelyzetre tekintettel azonban a kampány több más elemét, például az évfordulót ünneplő tévéhirdetések vetítését, a későbbi időpontra halasztották.

A személyes történeteket az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletének oldalán lehet megismerni.

Ez a tartalom az ENTR európai tartalomgyártói hálózat része. #entr_hu