Az amerikai elnök száz influenszert látott vendégül a Fehér Házban, ahol a hagyományos sajtó képviselőivel nem is volt hajlandó szóba állni, kizárólag a tartalomgyártók kegyeit kereste.
Első, kiefejezetten digitális tartalomgyártóknak szánt konferenciáját tartotta meg a Fehér Ház Digitális Stratégiai Hivatala szerdán, írja a CNBC.
A rendezvényen a meghívottak olyan témákban és kérdésekben mondhatták el véleményüket, mint a mesterséges intelligencia és az online adatvédelem, valamint arról is szó esett, hogyan lehetne szabályozni, biztonságosabbá tenni a szektort, amely egyre több embernek és cégnek ad munkát, illetve platformot a befolyásolásra.
Az eseményen Joe Biden amerikai elnök is részt vett, aki felszabadultan, mi több vicceskedve kezdett el arról beszélni, hogy néhány hónappal ezelőttig nem nagyon foglalkoztatta, mit csinálnak az influenszerek. Ezúttal azonban a Fehér Ház Indian Treaty Room nevű termében úgy fogalmazott:
Ti vagytok a jövő.
Biden elmesélte: az unokája világosította fel arról, hogy a közösségi média minden eddiginél több ember előtt nyit ajtót, a digitális tartalomgyártók pedig azok az emberek, akik által a legszélesebb réteget meg lehet szólítani.
Az elnök szerint az általa megrendezett konferencia azért is korszakalkotó, mert az amerikai törvényhozók nagy része még mindig nincs teljesen tisztában azzal, hogyan működik az internet.
Franklin Graves, egy techszektorban dolgozó ügyvéd szintén üdvözölte a Fehér Ház nyitottságát a tartalomgyártók felé, szerinte ugyanis az online felületek arcainak is meg kell adni azokat a lehetőségeket, amely a hagyományos médiumok és a szórakoztatóipar szereplőinek már évek óta biztosítva vannak. Az őket érintő szabályozásokkal kapcsolatban még mindig sok a tisztázatlan kérdés, csak úgy, mint a nagy techcégek, a közösségi média és a mesterséges intelligencia kordában tartásával kapcsolatban is.
Joe Biden szerint a hagyományos média célja ma már csupán az, hogy minél több kattintást generáljon, míg a tartalomgyártók nem így működnek. Bár az emberek – szerinte – jobban is bíznak bennük, ezt a bizalmat nem lehet készpénznek venni, mert a felhasználók sok hazugságot hallanak, és nehezen tudják eldönteni, kinek hihetnek. Az elnök még egy viccet is megengedett magának beszéd közben, és azt mondta, azért is hívta meg vendégeit, mert munkát keres, és talán ő is beáll tartalomgyártónak, ha leköszönt az elnöki tisztségről.
Biden és a tartalomgyártók találkozása azért is érdekes, mert idén áprilisban az elnök aláírt egy olyan törvényjavaslatot, amellyel kvázi teljesen blokkolná az országban a legnagyobb videós közösségimédia-platform, vagyis a TikTok használatát, amennyiben az oldal anyavállalata, a kínai ByteDance nem adja el nekik a platformot. Az elnököt rengeteg kritika érte, amiért több ezer munkavállaló megélhetését sodorná veszélybe az applikáció betiltásával, tartalomgyártók egy kis csapata pedig be is perelte az amerikai kormányt, ezzel támadva az esetleges tiltást.