Azahriah engedélyezte egy amerikai youtubernek, hogy reakcióvideót készítsen az egyik klipjéhez, az eseten felbuzdulva pedig más tartalomgyártók is beálltak a sorba, sikertelenül.
Anthony Ray amerikai youtubernek több százezer feliratkozója van az online platformjain, amiken különböző előadók dalaira reagál. Ray megkereste Azahriah menedzsmentjét, a Supermanagementet is, és engedélyt kért a Four Mood című dal elemzésére és felhasználására.
A videós zöld utat kapott, pontosabban whitelistre került, ami azt jelenti, hogy jogdíjfizetés nélkül, ingyenesen, teljes hosszában használhatta a klipet. Ray sikerét látva több tartalomgyártó is bepróbálkozott, de Azahriah szerint a youtuber visszaélt a bizalmával, ezért behúzta a féket.
Azahriah a döntést azzal indokolta, hogy ez nem egy win-win szituáció, a felhasználási engedély csak a tartalomgyártónak kedvez, ugyanis a róla szóló reakcióvideókat nagyrészt magyarok nézik, akik már alapból ismerik őt.
Mint mondja, csak jófejségből adtak engedélyt a tartalomgyártónak, aki viszont a haverjait is beszervezte, a visszautasítást követően a youtuberek pedig szidni kezdték a kiadót.
Ez egy kiváltság volt Anthonynek, mert fazon, és így is visszaélt ezzel. Az ember a kisujját nyújtja, és elharapódzik a helyzet
– írta közösségi oldalán Azahriah, amit a 24.hu szemlézett.
Az ügyben az Artisjus szerzői bizottságának elnöke, Bíró Zsolt is megszólalt, aki a Tények Plusz riportjában elmondta: a felhasználásra egy konkrét youtuber kapott engedélyt, a többiek azt szerették volna, hogy nekik is legyen lehetőségük az adott dalt felhasználni, holott nem természetszerű, hogy ha valaki becsatlakozik egy ilyenbe, akkor neki is jár ugyanaz a jog.